lördag 7 augusti 2010

Tiden går fort när man har roligt!

Sommaren går mot sitt slut även om det fortfarande kommer vara fina dagar och kvällar framöver. Jag har en fullspäckad månad framför mig och många roliga saker som händer. Imorgon bär det av till Danmark för EMAX Nordic i 5 dagar, det kommer bli fantastiskt kul och säkert mycket givande, jag ska nätverka till tusen och sen försöka kamma hem en utlandsresa som är 1a priset :)

Nästa lördag är det bröllop för Mary & Kalle och det är en stor ära att jag får dela den dagen med dom. De gifter sig vid havet och det kommer bli underbart vackert. Jag lär gråta floder och det behöver jag, det var länge sen jag grät och överhuvudtaget visade känslor.

Igår kväll var jag på middag hos Lotta med en fin blandning av vänner... Lottie är hemma, Jesper var på besök och sen hela Uppsalafamiljen! så härligt att sitta ute hela kvällen och grilla, dricka rosévin, lyssna på Johnossi och njuta av trevligt sällskap! Senare gick vi ner på Birger där det var riktigt skön stämning, alla tar vara på sommarens sista partynätter och det är verkligen roligare att gå ut sommartid, jag hade skitkul! Jag hittade sommarens snyggaste kille i baren, kvällens höjdpunkt :) Det gick inte att slita ögonen ifrån honom. Vi stod och snackade rätt länge och hade han inte haft flickvän hade jag bjudit ut honom idag...eller varför inte följt med honom hem till Österrike på måndag ;)
Tusan, otur för mig!

Undra för övrigt om kärlek smittar lite grann? I sommar faller vännerna en efter en och det är helt underbart att se och jag kan verkligen längta efter att få bli så där upp över öronen kär nu!
Det var längesen och det är ju inte bara att bestämma sig för att bli kär så man styr ju inte över när det händer. Men jag längtar nu och får hopp om kärleken när jag ser mina vänner sväva runt på rosa moln hela tiden!
Var på en rolig blinddejt i veckan uppstyrd av min chef Freddan. Sånt är kul och jag tycker det är så sött att mina vänner engagerar sig och fixar dejter till mig :) Det har blivit ett antal roliga och grymma dejter tack vare dom och efter det lite drama och galna historier som vi kan skratta åt.
Dejta är underskattat, i Sverige borde vi bli bättre på det!
Tjejer och killar är generellt dåliga på att bjuda ut varandra och styra upp saker, ofta blir det ju att man ses ute, på en fika eller bio/filmkväll och det finns ju så mycket annat kul man kan göra om man bara orkar tänka till lite. Och det gör man :)
Jag gillar killar som vågar dra med mig på nya saker som inte innebär uppklätt och stelt utan snarare skratt och äventyr. Det här kanske skulle få mig att falla pladask....





:) Riktigt coolt och helt livsfarligt, jag tvekar på att jag ens skulle våga hoppa fallskärm på en dejt, men annars ligger nog min ribba nånstans där på hur en bra dejt ska vara!
Orkar inte killen med det lilla kravet är han inget att ha ändå ;)

Nej, nog om det. Nu kommer snart Alex hit och vi ska se film och äta morötter!  Igår avslutade vi sommarjobbet i Enköping och nu är allt jobb slut. 9 veckor av Sommarlovsentreprenörerna-projektet har gått fort och jag är glad att jag tog jobbet som deras coach för det har varit givande och roligt. Redo för nästa utmaning nu och älskar känslan av att inte riktigt veta vad som händer härnäst :)
Jag njuter av nuet och försöker stanna upp och tänka på vad jag helst av allt vill göra framöver. Det är aldrig bra att trotsa sitt hjärta, det slutar bara i smärta... ;)

Inga kommentarer: