söndag 22 augusti 2010

Vuxenvärlden värd att vänta på?




‘Follow your passions, live your dreams, take risks, network with the right people, find mentors, be financially responsible, volunteer, work, think about or go to grad school, fall in love and maintain personal well-being, mental health and nutrition.’ 

"When is there time to just be and enjoy?”

Läs den här artikeln om du har en stund över. Den handlar om oss 20+are och huruvida vi bör få växa upp i egen takt och utforska världen m.m eller om vi helt enkelt bara borde ta oss i kragen och bli vuxna så fort som möjligt. Intressant och kul för imorse på gymmet började jag prata med en kille från Australien som var här på besök under hans jorden runt resa. Vi började prata om det här med att svenskar i jämförelse med många andra gärna väntar med att plugga vidare och hellre reser eller jobbar ett tag först.
Hans härliga kommentar:
"I'm not going back to school. I think I'm just gonna travel the world for the rest of my life, grow a big beard and long hair"
På fullaste allvar med en blick som lyste av naivitet. Jag önskar ibland att jag visste mindre om vuxenlivet så jag också kunde säga sådär. Och visst önskar man att man kunde stanna tiden ibland :)

Jag känner mig oftast vuxen men inte gammal  och det är underbart att ha vänner som får mig att inse att jag bara är 27 år UNG! Ikväll var det taconight hos Peran och då ska det tävlas. I allt som det går att tävla i.
Disken till exempel, vem ska diska? Det clunchar man om och Peran är den som tar initiativet till alla tävlingar eftersom han är självutnämnd vinnare i allt och måste motbevisas. Därför är det hysteriskt kul när han förlorar. Som ikväll :)
Andreas "skadeglad" Fjellström efter segern och sur Per på väg mot disken :)
Sen följer det som alltid följer när Peran förlorat... bortförklaringar, slingranden och allmänt muttrande.
Vi åt gott, skrattade och såg på "Sherlock Holmes" och den var bättre än jag trodde.

Nu ska jag sova för imorgon bitti väntar benpass med My, inte direkt läge att komma trött då!

Inga kommentarer: