måndag 15 juni 2009

Är jag helt väderberoende?

Hormoner eller vädret? Det är frågan! Äter ju mindre hormoner nu än på länge så då kan jag väl få slippa downs! Har en hektiskt vecka med skola och jobb tre dagar/kvällar i rad innan det blir "sommarlov". Känns som att vi hade kunnat avsluta skolan förra veckan samtidigt som det är kul att vara där. Stämningen är verkligen jättebra i teamet och idag jobbade vi med projektet. Drev hårt med Lisa och Johanna som var sena från våra pauser och fick straff - att köpa en flarra vin till gruppen. (ses nog mer som belöning för vissa!) Uppdraget är fortf inte formulerat så vi väntar på svar från UNT.... Har varit en jävel på att laga mat på senaste eftersom jag behöver 2 matlådor med mig varje dag nu. Imorrn står en god paj och väntar på mig...mums! I söndags gick jag inte utanför dörren förutom till gymet och sen ner till Lotta där vi lagade jättegod middag med Per och Erik. Sen såg vi en halvbra film "Sectret Bill" tror jag den hette. Nu vill jag se "The Proposal" på bio men det lär jag inte hinna, får hyra den sen om det fortsätter regna i sommar... Har massa känslor inom mig som behöver "sorteras". Saknar Los Angeles så fort vädret blir dåligt här hemma, då blir jag påmind om varför jag älskade att bo där...jag försöker att inte bry mig om grått väder här hemma och det är klart att det är skönt ibland att man får vettiga saker gjort inomhus... men jag tror verkligen att jag påverkas mer än vad jag förstår. Jag är inte menad att frysa eller plaska i pölar :/ Sen säger jag som Jossan - jag mår bäst av att få prestera och nu känner jag inte att jag gör det. Hade gärna sluppit jobbet i sommar till förmån för nya projekt. Ledig kan man vara nån annan gång om det inte är 25 grader och sol. Hinner inte med allt jag vill läsa och lära mig och det stör mig. Men jag behåller lugnet nu, ingen stress alls som förr i tiden... Skulle även behöva kramas lite mera tror jag! Ser fram emot midsommar... då ska jag inte göra mycket som det ser ut nu men det brukar ändå bli mysigt! Jag vill ut i skogen och tälta, är det ingen som vill med??? Vill ni läsa om en positiv och inspirerande tjej som jag diggar stenhårt så gå in HÄR! Annars får jag väl säga som man gör i dessa tider... efter regn kommer solsken! På alla plan hoppas jag!

1 kommentar:

Märy =) sa...

Förstår verkligen hur du menar vännen och det svåra är ju att sätta ner våra ambitioner och drömmar, mål och önskningar.

Drömmar och mål ska man ha! men det här med att ständigt tänka eller längta till vad man vill göra, borde göra och ska göra.

Berg och dalbanan fortsätter. Men huvudsaken vi är medveten om det och gör ett medvetet val själva. För man måste faktiskt få vara low också bara man bestämt sig för det själv (hur lätt är det då?).. och tyvärr verkar det här förbaskade vädret verkligen avgöra mycket om hur pass trött eller energisk man känner sig.

Vi hoppas solen vänder till Midsommarhelgen så vi kanske kan träffas på Midsommardagen och åka Wakeboard?

Hörs på torsdag!
Många kramar från stormiga (men faktiskt lite solsken nu) Sundsvall