fredag 26 juni 2009

King of Pop 1958-2009

Jag kan inte riktigt greppa att Michael Jackson inte längre finns.
Jag fick ett sms av Lynne igår med dessa ord: "Michael Jackson just died" och det lät som ett skämt. Men sen kollade jag på CNN som bekräftade det. Larry King och Andersen Cooper pratade om hans liv, vad han gjort och hur han kunde dö nu men ingen har svaret på exakt vad han dött av.
Min första tanke var att anledningen till att han är död är häxjakten som media bedrivit mot honom i alla år. Vem skulle orka med det tills man är 80år? Ingen. Inte ens King of Pop.
Min andra tanke var att min älskade vän Frida aldrig får se sin hjälte igen. Jag fick ju inga biljetter och hade mer eller mindre lagt ner tanken på att se honom live om jag inte vann på lotto. Men Frida, jag förstår hur tom du känner dig nu. Jag vet vad han betydde för dig och jag kommer aldrig glömma din glädje när vi äntligen hittade fram till NEVERLANDs port! Tänk att vi tog oss dit, precis som vi sa!
Jag minns alla gånger jag dansat till alla hans bästa låtar och spolat fram och tillbaka och sett alla dansklipp flera gånger och bara NJUTIT!
På den tiden när dansgruppen INTRO var som mest framgångsrika dansade vi flera gånger till Michaels musik. Kommer aldrig sluta älska musiken och dansstegen den här legenden gav oss och jag är säker på att han dansar moonwalk i himlen just nu.
Äntligen är han fri från mediabevakning!
Så otroligt vacker han var som barn. Kan inte låta bli att tycka det är så sorgligt att han inte fick förbli såhär fin...
RIP King of Pop, han kommer alltid vara den största inspirationen för alla musiker, koreografer och dansare världen över!

Inga kommentarer: