torsdag 18 juni 2009

Mission complete!

Vaknade och såg att det faktiskt inte regnade. Då hade vi inga ursäkter... jag och My skulle ut och springa :) Jag hade förhoppningar om att flyga fram i 1 mil.. Nu blev det inte riktigt så men vi sprang 8 km och kände oss grymt nöjda efteråt! Jag är v e r k l i g e n ingen som älskar löpning, jag känner mig som en tung koloss för det mesta och mitt löpsteg är inte det bästa. När jag har sprungit 5km har jag tänkt på allt kul jag kan tänka på och känner mig liksom "klar" med att rensa skallen. Och vad gör man då? Då lessnar jag och resten springs på den berömda viljan.. och det blir ju ganska jobbigt eftersom det fortfarande är benen som måste göra jobbet åt en. Försäsongsträningarna man körde som ung kan man inte riktigt köra ensam nu när man inte är i samma form året runt, haha! Men jag har faktiskt sprungit mer i vår än på måååånga år så jag känner mig ganska duktig, det handlar verkligen bara om INSTÄLLNING. Allt man ställer in sig på GÅR att göra bara man ger sig fan på det! Men ska jag orka Tjejmilen, Hässelbyloppet och Lidingöloppet finns det ju inga som helst genvägar, det är JAG som måste ta mig runt för ingen annan gör det åt mig. Och sen gillar jag ju utmaningar och när man har sällskap i form av en trevlig kompis så är det inte så farligt. Träning SKA vara roligt, men även nåt som inte är så roligt i början kan bli kul när man kämpat sig igenom de första passen... Och bara min rygg inte blir värre så kommer det här gå kanon! Är dock rädd för att jag har fel teknik så den ska jag försöka slipa på, får leta fram en f.d. friidrottare bland vännerna och snacka lite! Annars har jag bara varit ledig idag. Sååååååååå skönt. Hämtade min söta kamera hos Henriette, självklart har Andreas tänkt till och gav mig en rosa ;) Söt! Den ska användas i sommar! Jag har packat och väntar nu på att se om Lotta vill komma förbi på en kaffe innan jag åker norrut. Det ska inte bli bra väder i helgen men det gör ingenting egentligen för jag har ingenting planerat. Och det händer inte ofta i mitt liv. Tre dagar och kalendern är EMPTY. Har några fester jag kan crasha imorgon men just nu lockar soffan betydligt mer.. och kanske en prommis för att plocka blommor att lägga under kudden då förstås... ;) Shit, va grejer jag måste ha med mig upp! Tur syster och mamma har varsin garderob också där jag kan gräva fram nåt att ha på mig. Blir kul att vara i Sundsvall i två veckor nu :) Längesen jag var där så länge en sommar!

Inga kommentarer: