söndag 7 juni 2009

Lite mer av helgen i Sthlm...

...i fredags åkte jag in och mötte tjejerna på Nybroplan där vi körde samma dansklass på World Class som för några veckor sedan. HUR KUL SOM HELST! Jag vill dansa mer, tråkiga Uppsala som inte har lika grymma instruktörer som Sthlm och lika mycket dans.... Som tur är får man hänga med på sånt här ibland, det var som en privatklass för oss eftersom det nästan bara var vi där! Det var en överraskning för SARA att vi alla var där, eftersom hon tog sin examen denna dag! Superstolta är vi allihopa över världens bästa sjuksköterska!!!!
Efter klassen åkte vi hem till tjejerna för en välförtjänt dessert ;)
Totalt var vi 9st som sov över i fredags och den här mannen stod för morgonens tröttaste pose :) Per var allt annat än pigg efter en kväll med Bruce, sprit och hemgång istället för utgång :) Jag fick serva med lite vatten och piller och sen piggnade han till lagom till kvällen!
Jag mötte upp Johanna på stan och lyckades hitta en fin klänning till systers student på torsdag, kul! Kan verkligen tipsa om butiken T-12 i Sthlm, min favvobutik speciellt sommartid :) Kul är det att jag och Johanna har samma smak på kläder, vi gillar precis samma saker och hon köpte en superfin munkjacka!
Senare följde hon och Lars med på O'learys i Gamla Stan där Per & co: hade bokat bord inför fotbollen. Nu behöver vi inte säga mer om den matchen men trevligt hade vi! Grymt bra drag där inne så jag gör gärna om det en annan gång, då får Sverige ta och vinna också!
Per och Therese (från Pers korridor)
Jag var den enda av oss som vågade bekänna färg...gult & blått linne!
Det finns vissa par som jag gillar mer än andra :) Johanna och Lars matchar utan att skämmas och jag älskar det! Så snyggt!
Brudarna hade fest och jag kunde inte klona mig själv så jag avstod. Mest på grund av att jag haft en helsickes massa i veckan och har två tunga dagar framför mig och behövde en god natts sömn. Och kl.23.30 sov jag som ett barn igår i Johanna & Lars soffa! Gick upp kl.08:30 för att promenera runt Söder och äta frukostbuffé på Nytorget, bra tips om ni letar bruchställe i Sthlm - PORT 72 tror jag stället hette! 99kr för buffé som innehöll allt gott man vill ha när man är hungrig som en varg på morgonen! :) Sen steker solen gött mot deras vägg!
Helt underbar start på dagen! Jag och My tog 13-tåget hem och jag missade precis mamma och Per som bott i min lägenhet i helgen och varit på Bruce konsert :) Helt fantastiskt att mamma är så pigg!! På onsdag åker jag hem till Sundsvall för att fira syster, längtar!!!! Ikväll gick jag och röstade (viktigt!!) och sen tog jag och Lottie en liten prommis innan det var filmkväll hos Lotta. Vi såg "Vicky, Christina, Barcelona" som är en riktig tjejfilm, perfekt på en söndag och som avslutning på en grym helg. Tack till alla mina fina vänner som förgyller alla mina dagar, ni är underbara! Och grattis igen till finaste Sara som fixat en snygg examen, superbra jobbat!!! Nu är det godnatt för länge sen!

Inga kommentarer: