tisdag 23 juni 2009

Födelsedagar i plural

På sommaren fyller de flesta år. Så trodde jag att det var i alla familjer :) Så är det i min släkt i allafall. Ikväll var jag och mamma hos Thomas och Birgitta för mannen fyllde hela 42 år. Min käre farbror som är så värdefull och underbar, diggar dig stenhårt och det är alltid lika kul att vara med er. Min andra familj kan man lätt säga! Vi damer satt mest och snackade på altanen, hur varmt som helst och solen ville aldrig gå ner, medan herrarna i huset såg fotboll. Jag sprang emellan för det blev ju många mål för Sverige, kul! När jag vräkt i mig lite av den mumsiga rabarberpajen och surrat lite med mamma och Birgitta så promenerade jag ner till Anders, mitt favoritsällskap här i stan! Alltid lika trevligt att sitta och surra och umgås. Lite terapi-snack och ett sant konstaterande att vi båda är bäst :) Sen att ingen annan vill fatta det är en annan sak, hehe. Vi kom även på att det är sjötomt man skryter med. Helt enkelt det enda vi verkligen vill ha i framtiden! Mamma mötte upp mig på vägen hem och det är ju helt otroligt att hon är igång nu igen, det var rena rama spurten hon la till med på hemvägen... hastighetsrekord kan man lugnt säga! Älskar att det är så, imorgon får hon operera bort sin venport och sen ska väl eländet äntligen vara över!!!!!! Hon är snygg, fräsch, solbränd, hurtig, pigg, äter bra och dricker vin och är precis den mamma jag väntat på senaste halvåret. She's back! :) Underbart! Ja, jag jobbar hela dagarna och av det blir jag trött. Nästa liv ska jag vara rik och ledig. Trött är jag även på personer som envisas med att vara oärliga och taskiga med mig. Jag försöker verkligen så gott jag bara kan att vara den jag vill vara, rak och ärlig och ödmjuk och kärleksfull. Men det straffar sig ändå, vill jag lova! Men jag är inte bitter, jag är bara LESS på det. TUR att det finns så många fler i mitt liv som inte är taskiga och inte luras med mig. Er älskar jag och jag ska hålla mig till er people!!!!
"LOVE IS GIVING SOMEONE THE POWER TO HURT YOU BUT TRUSTING THEM NOT TO"

2 kommentarer:

tobias sa...

HEJA AGNETA!

Du är grym Chris! Nothing but the best for yoooouuuuu (sjunger lite på morgonkvisten)

Och snart är det gatufest, och då blir det till att dricka ikapp! haha

kram

Josefin sa...

SÅ SANT.

Fokus på de braiga människorna vännen...de andra kastar man i trashkorgen!

Eller så kastar man en sten på dem :)