måndag 22 juni 2009

Mera midsommar!

Det första jag och kusin-Malin gjorde när vi kom ut till Åstön var att plocka blommor. De 7 olika sorter man ska sova på under kudden ska ju plockas i sju olika hagar och det orkade vi inte riktigt så det blev väl sju olika diken :) funkade inte på samma sätt, men ändå! Blomsterflickorna!
Maten är det jag ser fram emot mest på alla högtider :) Hur gott som helst och jag åt....och åt....och åt...och åt!
Traditionellt midsommarfirande borta på badstranden. Trekampen var borttagen men jag vann på tipsrundan :) dock så var det dragning, inte flest rätta svar som vann. Men en vinst är en vinst!
Tillbaka i stugan var det dags för Birgittas goda tårta och fotboll...
...först på tv där Sverige förlorade mot Italien i U21 med 1-2....
...och sen ute på gräset där Chrisan spöade skiten ur alla barnen (eller?) :)
Jag kom hem till Haga och där hade Freddie & co: styrt en grillning så jag åt lite till innan jag drog ut till ön för att möte upp Uppsalagänget som lagt beslag på en stuga i Slädaviken denna helg. Det var fest och den här bilden säger en del om nivån :) Jonas som Jesus på korset! (stången)
Dom höll igång bra och dagen efter var det ett trött gäng på gräset...
Vi gick ner till stranden och njöt en stund...
Jonas "the host" var nöjd med vädret!
The Diva!
Daniel, Jonas och Marius, tre trevliga typer!
Klockan 8 på söndagsmorgonen gick jag, Katta och Ullis ut och la oss i solen... sen kom Gunnar och la sig mellan tjejerna och det såg ju för kul ut. HAHA!
Stugan, och sopor.
Jag har hittat min drömtomt/hus i helgen. Det ligger i Grönviken och det är familjen Gidlund som äger det. Jag skulle göra mycket för att få bo här och tydligen är det fritt fram att låna för mig, om jag ändå vore ledig.... :) Sovrummet var helt perfekt, det är de fönster man ser på övervåningen och utsikten består av en enda sak: HAV!
Beach-girl! Fy tusan vad bra jag har det här!

Inga kommentarer: