lördag 14 juli 2007

I make it rain?



Mys vid ån med tjejerna, vaniljlatte (faktiskt helt ok!) och muffins!

Helgen började helt strålande. Hade en mysig kväll hos Malin igår när vi såg "The Queen", rätt bra film för en som tydligen inte kunde så mkt om det engelska kungahuset. Till filmen frossade vi i glass med chokladsås =)

Klev upp kl.8.30 imorse och gick en nästan 2h lång promenad med Andrea. Inte ett moln på himlen och underbart att få gå i minishorts och linne här i Sverige! Det händer ju inte så ofta direkt. Vi njöt och babblade på i 2h och sen hem till en god frukost på balkongen.

Plockade undan lite här hemma, försöker få nån slags struktur bland alla mina kläder men snart ger jag upp. Rensa, rensa och åter rensa....

Mötte upp Johanna på stan och senare även Hedvig och Jossan (spegelfjollan). Vi köpte latte och muffins (de andra var nyttiga med ciabatta men jag måste ju keep it the American way så att säga,haha) och satte oss på trädäcken vid ån och njöt i solen. Så härligt så! Precis som man vill tillbringa sina lördagar på sommaren. Trevligt sällskap och sol!
Gick inte hem förrän kl.18 och Johanna följde med mig hit. Vi lagade paj och sallad och åt en god middag i mitt (brorsans) kök och pratade om livet. Hon har jobbat en termin nu på en revisionsbyrå i Sthlm och sköter sig väldigt bra. Har nyss köpt ny lägenhet på Söder tillsammans med sambon Lars och jag planerar att besöka dem innan jag åker till USA igen.
Jag har verkligen saknat hennes sällskap, vi är mycket lika hon och jag! Kul!

Nu när jag skulle följa henne till tåget öppnade sig himlen och det började spöregna! Tur att man är utrustad med regnställ och paraply då...nästan lite mysigt att gå i regnet då...fast bara nästan =) Nu ska jag krypa i säng och hoppas på sol imorrn så jag hinner en promenad innan jobbet kl.13.30. Borde tvätta också.

Goodish nattish!

Inga kommentarer: