fredag 6 juli 2007

Jag provar att inte gå på Gatufesten för en gångs skull....

För första gången på vääääldigt många år är jag hemma i Sundsvall när det är Gatufesten UTAN ett tre-dagars-band runt handleden. But why? Jo men vet ni, som gammal artist på festen är man ju van att få bandet gratis. =) Helst också flera endags-biljetter som man kan sälja och få in pengar till dricka för. Men i år då...det var nog ingen som ville ge mig ett band för att se mig stå och skaka rumpan på stora scenen. Fan också. Tjejer, vi hade ju kunnat sålt oss för en endagars i allafall...lite dåligt att vi inte gjorde come back =) Tror faktiskt att många saknar oss. Men men. I år får jag alltså ansluta till skaran som står UTANFÖR området och trånar, det svider en del. Eller nja, jag gick ju runt i onsdags kväll när det var gratis och fick ganska nog av fylleri och öltält. Fast ändå, på något sätt lockar det ändå att stå där inne och spilla cider och träffa folk man inte visste att man ville se igen. Det är dessa få dagar varje sommar då en stad som Sundsvall verkligen tar ut sin rätt att festa. Röj var ordet! Så kanske kanske måste jag betala in mig på lördag. Igår kom en kvinna fram och ville sälja ett tre-dagars-band för 400kr. Jag hade kunnat nappa men tog mitt förnuft till fånga och insåg att utgifterna inte stannar vid dessa 400kr inte. Naj naj, det kommer handlas där inne också, mer eller mindre. Fast som Fia sa "med urringning kommer man långt, många cider kan bli gratis". Så vem vet, man kanske ska dra på sig den lilla och ge sig ut i vimlet och försöka få napp. Jag vet i allafall att den 50 åriga gubben som dreglade ner mig i onsdags skulle vara villig att ge mig en cider för att få sitta brevid och glo en stund. HAHA. Uscha, jag blir äcklad av tanken. Jag nöjer mig nog med alla andras historier från området och sen kanske man tar en tur till efterfesten på Oscar på lördag. Där finns i allafall ett dansgolv. And that's where I belong! Jag hade en underbar dag igår när jag åkte med mamma, Per och hunden till Ljungan och låg och solade och läste vid vattnet. Att sen få bada naken i vatten som går att dricka är så fantastiskt underbart. Nu tog jag i och för sig inget riktigt dopp igår men mamma och Per stod för badandet. På kvällen drog jag med Freddie och Dan ut till Björkön där dem surfade på små stormiga vågor. Dan hade ny bräda och kämpade på medans Freddie bara ser löjligt säker ut på sin shortboard. Jag vill också!!!!!! Så idag el imorrn ska jag ta mig ut. Våtdräkt I promise! Nu ska jag på stan och shoppa med syster som behöver kläder och vad är roligare än att shoppa till andra när man är pank själv? Ingenting förmodligen. Här ska det handlas, Ninisen!
Solen kom fram!!!!!!

1 kommentar:

Josefin sa...

ÅÅ vad glad jag blir när du bloggar!!! Jag önskar verkligen att INTRO gjorde comback varje gatufest, klart man inte vill betala för att gå på GF, dessutom behöva kissa och bajsa i bajamajorna!!! Vi vill ju gå på de fina toaletterna som kändisarna göör ... Ha de bäst. Puss å kram