måndag 30 juli 2007

Rensning i skafferiet

Lagade god middag till mig och E igår och min ilska la sig väl eftersom. *host* Klev upp och jobbade lång dag idag, trött, men fick massage på rasten som hjälpte. Har lagt mig i den där massagestolen nästan varje dag nu senaste två veckorna och det känns riktigt bra. Jag får 15 minuters vila där jag bara ligger och slappnar av, blundar och blir knådad (?) och lyssnar på skön musik. Stolen är den bästa jag testat, skulle absolut kunna tänka mig att ha en sån hemma! Ullis, en bekant från Sundsvall, ringde och var nyinflyttad i stan. Hon ville ha sällskap så jag tog med henne på Sushi-haket och snackade skit en stund. Trevligt och gott! Lyckades dessutom fixa kattvakt åt hennes två katter när hon ska bort en vecka. My ställer upp! På vägen hem ringer Lotta och Tove och säger att dom står utanför min dörr. Vi gick på en skön promenad i skogen och pratade av oss. Nu ska jag börja på en av mina nya böcker men vet inte vilken? Behöver rensa mitt huvud efter senaste dagarnas lilla KAOS. Var helt slut igår när alla känslor bara blandades och förvirrade mig. Ena stunden känner jag si och andra så. Jag blir dessutom så less på mig själv emellanåt. Men man kan ju inte hugga av sitt eget huvud och bli kvitt tankarna som surrar runt. Ta ingen skit, som Grynet skulle sagt.

Inga kommentarer: