onsdag 6 februari 2008

Clinton vs. Obama

Idag är det "Super Tuesday" här i USA och jag har fortfarande inte bestämt mig om jag håller på Obama eller Clinton. Jag håller lite mer på Obama för att han är helt emot Irak kriget och lite mer på Clinton för att hon är mer erfaren och redan varit i vita huset en gång och sett hur det går till. Hm. Hur som helst så är det intressant att titta på tv nu och följa när alla staters röster ramlar in. Jag som aldrig nånsin trott att jag skulle bli intresserad av politik (det gäller fortfarande svensk politik) känner att det är KUL att hänga med nu. I november smäller det på riktigt och det viktigaste av allt är att Mr. Bush aldrig nånsin i sitt liv kommer titulera sig President igen. Vem än som tar över kommer nog passa bättre än honom i den rollen. Men jag hoppas det blir en demokrat och isåfall blir det antingen en kvinna eller en "svart" man. Det ni, amerikaner! =)

1 kommentar:

Josefin sa...

Tack vännen! Jag kommer fortsätta på PS ett tag till, så vi kommer nog vara kollegor ett tag till :) No worry!

Vad roligt med valuppståndelsen! Älskar sånt. Jag försöker följa det härifrån :)

Kramusar!