tisdag 12 februari 2008

Sol inne, sol i sinnet

Åhhh kommer ni ihåg Sällskapsresan-filmerna!! Doris salong!! =)
Nu luktar det gräs här i vårt vardagsrum...det gör det ibland och jag misstänker Gino starkt för han skulle "gå och lägga sig". Ja ja det brukar låta så, men vi vet alla vad han gör där inne...lyssnar på Boban och röker lite. Haha. Gino din lilla fuling! :-P
Nu spelar dom andra spel som vanligt, Kalles familj är här och igår drog dom in hela PRO tror jag =) Hans föräldrar reser jorden runt med massa andra folk som dom inte känner och igår fick halva ressällskapet följa med upp hit och titta på vår fina lägenhet. Så helt plötsligt är det fullt av skåningar här hemma som är tokglada och entusiastiska. Katta ville helst be dom stanna kvar och fika, hon älskar föräldrar, men de gick efter en stund. Coolt att man reser runt sådär som 50+are. Lite som backpackers för gamlingar (men minus skabbiga bungalows och plus lyxiga hotell). Ballt.
Idag har jag och Freddie varit på stranden. Han köpte en ny surfbräda imorse och tog den på axeln när vi cyklade iväg och letade de perfekta vågorna. Vi fann dem inte idag men Freddie fick i allafall testa nya brädan och plaska runt lite. Jag gav mig inte ut idag för då hade jag dött typ. Jag stannade på det torra och låg och funderade på livet. Sen tog jag en springtur och njöt av varje minut. Springa längs stranden när vattnet stänker upp och solen ligger i jämnhöjd med min kropp och havet glittrar kan ju vara den skönaste träningen som finns. Jag skulle nog beskriva det som ett slags "Nirvana"...minst sagt helande.
Frida gjorde brownies igår och det finns en chokladkräm man smetar på som är så sjukt god. Sitter och äter lite nu och den är livsfarlig. Bort bort bort innan jag slukar hela burken.
Jag och Freddie fick ett erbjudande att hänga med Carlos från jobbet till Big Bear och åka bräda en dag...men tyvärr har vi inte råd även om det inte var så dyrt. Återigen....varför är jag inte rik? Jag skulle passa så bra med en massa pengar i fickan...eller jag skulle liksom lägga dom på så mycket roligt mina sista veckor här. Snowboard och surf för tillfället. Fast det är klart, jag klarar mig rätt bra utan pengar...havet och solen är GRATIS!!!!!

Inga kommentarer: