torsdag 28 februari 2008

Vill inte vill inte vill inte vill inte

Jag vill ju inte hem till kalla tråkiga gråa trista medel-Sverige!!!!!! varför ska jag dit nu? För två veckor sedan hade jag åtminstone EN sak att vara glad för och kämpa för, det var EN person som fick mig att känna att jag gjorde rätt som flyttade hem och som skulle göra det värt att vara där hemma och som skulle bli min framtid. Men sen så sket det sig totalt. Jag hatar mig själv för att jag inte bara STANNAR HÄR nu. Men det är så mycket krångel och jag får bara höra en massa saker hemifrån som jag inte orkar med just nu. Lika bra att åka hem och styra upp saker och ting. USA finns ju kvar. Men alla ni som säger att det finns det och det i Sverige också....det är INTE samma sak och det går inte att jämföra. Ni fattar helt enkelt inte. Men ibland känner jag att det blir bra så småningom i Sverige, att det ÄR där jag hör hemma ändå. Men så kommer de stunder då jag träffar nån här som bara påminner mig om att det är HÄR jag ska vara och att jag tagit mig hit av en anledning. Att jag har en chans att ta vara på en chans jag gett mig själv. Drömmen jag fick leva ett tag kommer för alltid vara av otroligt stor betydelse för mig och just nu har jag svårt att se att jag kommer stortrivas i Sverige. Men det har ju att göra med senaste två veckorna och det är ju inte så konstigt. Men, som vi alla vet så blir saker och ting sällan som man tänkt sig så chansen finns ju att jag kommer älska Sverige som aldrig förr! Men BLÄ vad det suger vissa stunder att tänka på att jag ska lämna mitt liv här. Just nu till exempel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart man förstår att det inte blir samma sak. Jag försökte bara peppa dig... Sverige kommer bli kanon! Förmodligen inte lika bra som USA... i början. Jag tycker det ska bli asgött att du kommer hem, så se till att va glad när vi ses! ;) pk rocksteady