söndag 13 april 2008

Inte tiptop

Mörkt och regnigt i Uppsala just nu. Riktigt deprimerande väder och jag gillar inte att cykla hem när det stänker smutsvatten på mina kläder och håret ser ut som det tvättats i en stormvind =( Jag har varit hos Linda, en av Lotta och Toves kompisar, och umgåtts med tjejerna och de fortsatte vidare till stan men jag cyklade hem. Är väldigt trött efter veckan och har ingen lust att göra någonting alls. Satt hemma hos Lotta hela eftermiddagen och drack kaffe och åt vaniljrån och kakor samtidigt som jag försökte börja så smått med planeringen av min 25-års fest i sommar. Behöver ha något roligt att ägna tankarna åt, något som jag vet kommer uppskattas och som samlar alla mina vänner. Så troligtvis blir det fest lördagen den 26 juli i Sundsvall! Igår såg jag och Jocke en bra film - "Juno" som jag inte hade hört talas om men som var väldigt söt och mysig att se. Tips! Jobbet har gått okej i veckan men mina tankar är fortfarande på många andra håll just nu och det är lite irriterande att jag inte kan fokusera fullt ut på jobbet. Men det kanske kommer längre fram, hoppas jag. Tur jag har bra kollegor som gör det lätt att kliva upp på morgonen i allafall, man sitter ju inte och är uttråkad på dagarna. Fick besök av en gammal kollega idag, Johanna, som jobbar i Sthlm sedan drygt ett år. Hon är så otroligt duktig och blir snart befodrad på jobbet och som hon sliter och står i. Nästan så att hon inspirerar mig att läsa ekonomi trots att det kanske inte känns helt rätt. Men frågan är vad som känns rätt i övrigt? Inte mycket just nu som bekant. Det var i allafall kul att sitta ner och prata med henne och hennes sambo Lars som jag sällan träffar men gärna skulle umgås mer med. De ska bland annat till Brasilien i sommar och har ju samma förkärlek till USA som jag efter att ha bott i San Diego ett år. Jag har gjort några plus- och minuslistor över saker i mitt liv senaste dagarna och jag vet faktiskt inte om jag blir klokare så imorgon ska jag kanske byta strategi. Lottning kanske vore nåt? =) Usch, känner mig inte alls uppåt.....ska nog krypa ner och sova nu och förhoppningsvis vakna piggare och mer inspirerad imorgon. Lyssna lite på Jason Mraz innan jag slocknar nu kanske. Good night!

Inga kommentarer: