tisdag 29 april 2008

Nattsudd

Nu svider det lite bakom ögonlocken och när jag blinkar. Då vet jag att jag är trött. Har tagit hand om en massa låneansökningar här på jobbet så där gick några timmar snabbt förbi. Annars ringer det inte mycket alls.
Grillningen hos Andreas innan jobbet var ljuvlig. Han slängde ihop en fransk potatissallad och tzatziki och till det hade jag och Lotta köpt karré, paprika, svamp och lök som vi la på grillen. Mums!
Vi fick till och med kvällssol på Andreas balkong som ligger i perfekt läge. Imorgon hoppas vi på fler soltimmar då vi började ganska sent idag. Imorgon blir vi även många fler då tjejerna kommer, Tobbe & co: och Freddies gäng på 10 pers som bor hos honom och Bert nu i veckan. Jag och Lotta var där innan vi gick till Andreas och det var ju länge sen jag träffade Freddies kompisar så det var kul. De bor ju utspridda lite här och var och Dan och Niklas har nyss varit i Kosovo i ett halvår på militärtjänst vilket jag var tvungen att få höra om. Sen var det ju Oskar som kom från Umeå och Alex från Linköping. De har nu lovat att spela och sjunga lite på min fest i sommar. Perfekt!
Ja jag jublade ju inte direkt när jag var tvungen att åka till jobbet, men nu är det bara drygt 2h kvar innan jag är ledig i tre dagar. Förhoppningsvis bryter ingen förkylning ut utan jag kan ha roligt med alla som kommer och inte behöva må dåligt. Då kommer det vara värt att ha suttit här två nätter.
På fredag åker jag och Tess till Stockholm för att kolla på SM finalen mellan Solna och Dragons, match nr2 eftersom den första är imorgon. Ser fram emot det också men just nu kan jag inte tänka på så mycket annat än vad skönt det skulle vara att få krypa ner i en stor, varm säng och kramas och sova. Jag är glad att jag uppskattade att kramas med Eddie varje natt som jag sov med honom, för det gjorde jag verkligen...jag undrar om jag nånsin kommer sova lika skönt med någon annan som jag gjorde med honom? Det spelade liksom ingen roll om sängen var minimal eller king size, vi sov alltid så gott ihop och det är verkligen något jag saknar.
Imorrn får jag kramas lite med syster som ska sova med mig och det blir nog mysigt det! =)

Inga kommentarer: