onsdag 9 april 2008

Jag hjärta soppa = sant!


Idag när det var så kasst väder och jag frös hela vägen till och från jobbet så blev det soppa till middag igen. Jag älskar soppa! Har det ofta med till lunch och mina kollegor frågar alltid vad jag äter eftersom jag har olika saker med som jag stoppar i soppan. Det är så himla enkelt att slänga med till jobbet och man slipper stå och laga innan.

Favoriten är Kelda's soppor, antingen Thai soppan eller deras Oriental Curry. Då blandar jag gärna ner tortellini, ärtor, keso, crabsticks, bönor och ett måste på toppen - en klick Turkisk yoghurt. Den är oslagbar och finns alltid i min kyl (och på jobbet numera!). MYCKET godare än creme fraiche.
I söndags åt jag, mamma och Nina också soppa men då var det Knorr's potatis och purjolökssoppa och gott grovt bröd till.

Så ett tips om du är frusen är att laga eller köpa en soppa. Enkelt och gott!
Nu ska jag äta upp och sen ta en dusch, jag har tränat med My och Patric ikväll - kul. Inatt vaknade jag av att det kändes som tusen nålar i min högerarm, troligtvis från gymmandet igår. Nån som är otränad måntro? Haha..icke så kul.

Inga kommentarer: