måndag 28 april 2008

Nattjobb!

Ja, det ringer ju inte mycket just nu när klockan är halv tre. Jag bara sitter här och ångrar att jag inte tog med mig min bok så jag kunde läsa något vettigt. Nu har jag istället läst dåliga bloggar och spanat på kläder online.
Har lite ont i halsen så jag dricker te men jag måste nog ta mig lite yoghurt nu för hungern smyger sig på som den så lätt gör på natten....
Jag blev tipsad om den här av My för ett tag sen och nu köper jag den alltid när jag går på Willy's där den säljs. Supergod med musli och banan, mums!
Helgen gick snabbt fram och jag är inte så pigg som jag hade velat vara men det ska nog gå rätt bra att jobba de här två nätterna ändå. Sen har jag ju ledigt i tre dagar som blir rätt intensiva om jag ska gissa. På tisdag kommer syster, Fia, Emmi och Tess hit och det ska bli så kul! På onsdag dyker även Lisa upp och det var ju en evighet sen jag träffade alla utom Fia och syster så jag kan tänka mig att det inte blir många tysta minuter på Studentvägen 22.
Imorgon är det grillning hos Andreas på Kantorn och Freddie och hans gäng lär även vara på plats, kul!
Vi ska även grilla där på deras gård på Kvalborg så jag hoppas på kubb, fotboll och god mat med det trevliga sällskapet. Tobbe och hans grabbgäng (och en tjej, Challe) ansluter också på tisdags kvällen. Party!
I fredags hade vi After Work och den slutade med en taxiresa hem klockan 22 för Chris. Snyggt. Så orutinerat, men har man inte druckit alkohol på en månad (mer än några glas vin) kanske man inte ska dricka vin i fem timmar med bara en hotdog i magen. Det borde jag verkligen ha förstått. Som tur är mådde jag inte dåligt här på jobbet utan det var sen när jag skulle gå till Lotta som det slog till och snurrade till rejält. Tur man har omtänksamma kollegor som ringde taxi och såg till att jag hamnade i sängen och inte ute på krogen i det där tillståndet. Men ändå, jag är ju inte 18 år direkt, så lite pinsamt att jag missade utgången. Men det blir sådär ibland och jag tror ju att min kropp kanske inte är i optimal partyform nu när jag inte mått tiptop så det blir lugnt ett tag till för mig . Fram till onsdag i allafall =)
Så istället för sovmorgon vaknade jag kl.9 på lördagsmorgonen och var hyfsat pigg och utvilad. Tillbringade dagen på stan, mötte upp Martin för den största mjukglassen nånsin och sen fick jag cruisa runt med honom i hans fina golfcab!
Det var 22 grader i skuggan så jag föreställde mig ju att jag åkte på PCH mot Malibu eller så, och det kändes nästan som det i allafall om jag blundade =) Solen stekte, vi såg stekiga ut och Martin skämdes för att jag var tvungen att dra fram kameran och fota lite. Haha, stackarn. Men vadå, är det Kodak moment så är det, inget att skämmas för. Han frågade till och med om jag ville köra bilen, men då ville jag ju inte att han skulle vara med, hehe, så han fick köra och jag satt brevid. Alla killar som såg oss tänkte nog att den där snubben inte bara har en stekig (måste ju använda det ordet nu,haha) cab utan han är även tvungen att ha en blond (snygg!) tjej som sitter brevid. Mohaha.
Jag hade iallafall skitkul och tänkte såklart en massa på Gino, Frida, Kalle, Katta, Josse och Sara där borta i L.A och blev lite sentimental.
På kvällen kom Fredrik som jag pluggade med i L.A. på besök. Han hade med sig en polare från Sthlm och de hämtade även upp Henke som Fredrik bodde med i L.A. och vi grillade hos Lotta. Vårens första grillning och den satt så fint så. Speciellt efterrätten som var banan i folié med marshmallows och choklad.
Det blev alltså en riktigt lyckad kväll med mycket USA-snack givetvis. De åkte hem vid midnatt och då drog jag och Lotta på BJ. En lugn utekväll och det var inte så många kändisar ute men jag var ju tvungen att vända dygnet lite så jag fick ändå lov att hålla ut till tidig morgon.
Fabian var också med, han som bor med My's Patric (eller han bor ju där själv nu eftersom Patric för det mesta bor hos oss) =) och vi dansade och tittade på folk som var både fulla och galna. Fabian lurade även Lotta att han både var 24 år och aktiv medlem i Livets Ord... så från och med nu tror jag inte att varken jag eller Lotta tar något han säger på fullaste allvar.
Nu har jag hunnit med att äta lite yoghurt och funderar nu på kaffe. Men då måste jag gå ner och värma mjölk i mörka loungen. Lite scary faktiskt.
Jag längtar hem till sängen. 4,5h to go....

1 kommentar:

Anonym sa...

mitt senaste inlägg var ju glatt ju! :)
På tisdag kväll kör vi uppvärmning, och på onsdag blir det raj-raj!!
Ses snart!

/Tobben