onsdag 23 april 2008

Sim-sa-la-bim!

Gick till Centralbadet efter jobbet och simmade. Tänkte att det skulle vara skönt för min kontors-kropp =) Solen sken rakt in i bassängen hela tiden och jag föreställde mig såklart att jag simmade i havet längs stranden... Jag orkade 60 längder och det gick förvånansvärt bra för att inte ha simmat på ett tag. Jag brukar alltid bli så stel i nacken men nu kände jag ingenting förutom på slutet. Skönt och ganska roligt var det alltså. Satt i bastun och mjuknade upp en stund efteråt...kunde då inte låta bli att tjuvlyssna lite på en mor och dotter som hade en rolig diskussion. Mamman såg ut att vara 20 och dottern 15 men det går ju inte ihop så jag vet inte vilket som stämde...intressant var de i allafall att lyssna på. Hihi. Nu ska jag äta upp min goda fiskgratäng med fetaost och tomat från igår och sen ska jag försöka vara effektiv här hemma med det ena och det andra. 14 grader varmt ute, lika strålande som senaste dagarna och det ser ut att fortsätta! Härligt! Fullpackat med folk på stan och imorgon tänkte jag nog ta en sväng efter jobbet, kanske sätta mig och läsa nere vid ån eller nåt.

Inga kommentarer: