torsdag 28 augusti 2008

I have a dream..

...Idag, fast år 1963, höll Martin Luther King Jr sitt berömda tal i Washington... Och nej, jag har inte detta i mitt minne utan dom sa det på radion nyss.. men det fick mig att tänka på den engelska klassen som jag, Frida och Gino tog på SMC våren 2007 då vi hade en GRYM lärare som hette Shannon. Vi läste då om "non-violence" och det var första gången jag läste böcker som Martin Luther King, Ghandi och Malcom X. Den klassen kommer jag alltid komma ihåg, många bra diskussioner och en masa skrivande. Att det sen var tre svenskar som briljerade kursen igenom kan ju tyckas vara lite konstigt med tanke på att vi var "invandrarna" och ändå bättre i både tal och skrift än vad amerikanerna var.... =) Vi ägde! Den här terminen läser Frida & Gino en annan kurs ihop och ni är GRYMMA båda två! Saknar er och alla våra roliga diskussioner som alltid spårade ur!

Inga kommentarer: