måndag 25 augusti 2008

A weekend away

Jag tillbringade alltså ännu en helg i Stockholms vackra stad. Mötte upp Frida i torsdags för en mumsig lunch på FRIDAY's med en ännu mumsigare efterrätt....OreoMadness:-) Sen fick vi lite ögongodis också när vi gick på NK och sprang in i Fredrik Ljungberg, hehe. Han var dock för busy för att stanna och surra med oss... Nu är Frida hemma i Los Angeles igen, där hon trivs allra bäst och där hon hör hemma! Jag hoppas vi ses i jul men förstår ju om du stannar där borta.. vem skulle inte göra det? ;-)
Min roomie som jag saknar att ha i sängen brevid.... Jag mötte sedan upp Elin och Tobbe på stan och fikade en sväng igen medans det spöregnade ute. Jag och Tobbe fick ta skydd på On Off för det gick inte att vara ute utan paraply, kasst gå-på-stan-väder alltså så vi gav upp rätt fort. Jag sprang en sväng i Hagaparken i fredagsmorse och då lyste minsann solen lite grann i allafall. Jag åt lunch med Ebba på Östermalmstorg, har inte sett henne på evigheter så det var väldigt roligt. Hon jobbar på en PR byrå nu så det är spännande att höra om!
I lördags hade jag blivit lovad en skotertur och solen sken så jag och Mr Skoter åkte ut till Nacka för att leka lite på vattnet. Det är verkligen inget fel på svensk sommar när solen lyser =) Vi svettades i våra våtdräkter till att börja med kan jag lova!
Provtur...
Vi åkte en sväng och jag var inte långt ifrån att flyga av i vågorna för den går inte direkt långsamt och ingen tänkte på att förvarna lilla Chris om att man inte kör med uppvärmning eller en lugn start... Tyvärr så la skotern av igen efter en liten stund så det blev en kort sväng på sjön, men hur som helst var det roligt och härligt den stund det varade och leksaker på sjön är ju det bästa som finns =)
Rätt fint i lilla viken här..
I går kväll åkte jag hem till Lee för att käka tacos med henne, Elin och Sandra. Det var mycket trevligt och jag tog även ett par drinkar innan vi begav oss ut i vimlet. Först in på East och sen på det nya stället Layer Cake som jag verkligen kan rekommendera alla som gillar hiphop! Grymt bra drag, inga jobbiga fulla människor utan bara DANS och fräsch lokal! Man satte ju lite ljus i stugan när man kom in där men det är ju sånt man får räkna med ;-) Vi tog en sista sväng förbi East innan hemgång och så var min andra utekväll i Stockholm under 2008 avklarad. Jag tippar på att det inte var den sista...
Jag hade faktiskt på mig mina nya fina Guess-skor igår... kan inte sommaren stanna liiite till så jag får ha dom igen? =)

Inga kommentarer: