torsdag 7 augusti 2008

Sushi orgie

Jag & Josse gick hem till Andreas igår kväll och gjorde egen sushi. Det var andra gången jag gjorde det och första gången för Josse och det blev hur gott som helst! Tonfisk, lax och avokado och allt smakade fantastiskt gott!
Andreas deltog samtidigt i SM i köksbögeri enligt honom själv (haha) för han dekorerade tallrikarna så fint, gjorde till exempel ett vackert blad av wasabin och en ros av ingefäran. Haha. Kung i köket som han alltid är så smällde han ihop jordens smarrigaste dessert också - cheesecake med vit choklad och jordgubbar. Mumma!
Vi åt som om vi aldrig tidigare sett mat! Vet inte hur mycket det blev över men Jonas kom och blev mätt han också. Nästa torsdag flyger dom till New York för fyra veckors road trip. Lyx!
Jag gjorde två fantastiska inköp på stan idag. Näe, inga skor men dock detta:
- 1st vetekudde för min onda nacke. Den har använts tre gånger inatt och lär få ligga kvar på nacken.
- 1st förpackning Panodil. Jag har knaprat tabletter i en månad så det är väl lika bra att fortsätta.
När blir Chris frisk? Någon som vill slå vad om ett datum? Ni vinner en kram av mig!
Jag är hundvakt åt Billy denna vecka så igår morse när jag slutade jobbet gick jag hem till Lotta och sov lite tills Billybus väckte mig och det var dags att gå ut på promenad. Jag gick som en zombie längs ån och en kille med hund försökte få kontakt med mig men jag drog upp luvan och gick vidare.. som den äkta otrevliga svenska man är ;-)
Elin köpte lägenhet i Skanstull idag, jag längtar tills du flyttar in så jag kan komma och besöka dig. Sen är det ju snart dags för säsongspremiär snart, känner på mig att hösten blir kanon!
Söta, finaste Henriette och Andreas fick en son i måndags. Äntligen kom lilla Gabriel till världen och jag måste planera in ett besök snart, tänk så liten och go han ska vara. Baby boomen fortsätter och under hösten blir det fler bebisar att besöka, mysigt!
Tyckte bilden här nere var riktigt rolig så därför la jag in den....

Inga kommentarer: