fredag 15 augusti 2008

Åren går... och sätter spår?

GRATTIS SANNA på 25 ÅRS DAGEN!!!! Här på bilden fyllde vi 18år och hade vår gemensamma fest hemma hos henne på Spånvägen. Det jag minns bäst är hur hennes mamma Maija sa till oss på kvällen att ta det lugnt... och sedan ser vi hur Maija vinglar till och går rakt in i en dörr. Tydligen hade hon tagit några snapps på tom mage, så vi fick retas lite med henne dagen efter. Hihi. Nu ska jag snart cykla ner till Sanna och Oskars hem på Luthagsesplanaden, där jag bott en gång också under några månader =) Där är det nog lite fest och jag önskar jag var piggare än vad jag är... Tiden flyger fram och jag fick precis ett meddelande på Facebook från Boaz, en mycket trevlig snubbe som jag och Sanna jobbade för i Florida när vi gick sista året på gymnasiet och var där på vår praktik. Sedan hälsade jag och E på honom igen 2004 när vi körde road trip i samma stat. Internet är fantastiskt! Sanna ringde mig igår kväll och frågade hur det känns att vara 25år.. och ja, HUR känns det? Jag har väl inte riktigt reflekterat över det sen jag fyllde och tror inte jag riktigt kommer göra det heller men såhär kan jag ju säga: Jag hade inte förväntat mig att jag skulle vara på någon annan "plats" i livet när jag var 25 om någon hade frågat mig för 10 år sedan. Jag trodde jag skulle bo i USA, men det vet vi ju alla att jag nyss gjort (och sen om det var rätt eller fel att flytta hem igen återstår att se). Sen ska jag ju bara komma på vad jag vill fortsätta göra under nästa 25 år..hehe. Men det är väl så det känns att vara 25, jag är där jag förväntat mig att vara. Ingen man, inga barn, ingen villa och ingen bil. Bara lite skulder och en massa fina skor ;-) Hur som helst, några lediga dagar har passerat och jag har tagit det lugnt, först här hemma med Josse och sedan i Stockholm och tagit det ännu mera luuuuuugnt. Blivit lite bortskämd kanske det ska stå för det är precis vad jag har blivit. Åt en lunch med gamla kollegor på St Eriksplan, kollade OS basket - underbara USA-spelarna vann igen - och jag fick även köra bil i storstan igår =) Himla tur att jag hade en så bra guide för annars hade jag verkligen inte hittat! Har jobbat idag och ska fortsätta så i fem dagar till..det går rätt bra och vädret är ju ändå inte soligt och fint. Nu ska jag byta om och kila iväg till födelsedagsbarnen, Oskar har ju också fyllt 25 nyligen, och sen blir det en tidig kväll i säng.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där bilden är sjuk. S J U K! Jag ser inte klok ut, men fy fasen va kul vi hade!