torsdag 15 januari 2009

En tanke & ett tips!

Nu när jag inte haft internet hemma på ett tag har jag verkligen saknat att skriva av mig här. Jag tar mig inte för att skriva "vanlig" dagbok längre, blir lite arg på mig själv för att jag skiter i det. Jag vet att jag skulle behöva och jag vet att det är kul att ha en riktigt personlig dagbok. Den här bloggen är ju mittemellean. Här känner jag inte att jag vill skriva ut precis allt, dels för att jag inte vet vilka som läser och jag vill inte slänga ut alla bilder eller namn för man vet ju aldrig. Och sen är det här internet, inte min privata sida som jag bestämmer över. Hm. Dilemma just nu för jag behöver skriva mer än vad jag gör, men om jag skulle skriva flera sidor på bloggen varje dag skulle jag kanske ge för mycket känner jag. Men jag behöver skriva och inte bara prata av mig som jag också gör med vänner. Kanske ska starta en till blogg med lösenord som bara jag själv kan gå in på. Men det blir för mycket att hålla reda på tror jag. Hur som helst, det jag ville skriva nu var att jag har mycket tankar som snurrar i huvudet såhär med nytt år, ny utbildning, ny bostad, mamma, nya drömmar, ändrade förutsättningar, prioriteringar....ja, you name it. Det är SÅ mycket jag skulle vilja skriva om, till exempel: Rolig träning, kost, personlig utveckling, coaching, resor, skor, sport och mina vänner. Jag ska nog börja skriva lite mer här för att "kicka igång" nånting hos mig själv. Finna drivkraften som jag vet finns hos mig. Jag vill producera mera som Jossan uttrycker sig =) Jag vill kanske nischa mig mer och inte bara skriva om vad jag gjort på dagarna för det ser ganska lika ut. Jag har ofta mycket tankar och ideér som jag vill dela med mig av men som jag inte tar mig tid att skriva ner. Skärpning! Vill idag tipsa om en sida som kom på tapeten idag i skolan och som jag kollat in tidigare och tänkt att "det där ska jag göra" när jag får råd att resa igen och nu när jag har ett eget hem: COUCHSURFING verkar ju skitkul! Någon som testat?????

3 kommentarer:

Josie1 sa...

Vad roligt det låter med skolan!!! Jag hoppas att det fortsätter i samma stämning och sen hoppas jag att vi ses SNART!!!!!!!

Märy the houseowner sa...

Vad roligt det låter med din nya utbildning och jag tror verkligen Projektledare passar dig! Snygg kaffe-kopp-termos förresten :)

Har en kompis som gick med i couch-surfing och han hade besök från usa, mexico och japan(tror jag) så det låter som en jätterolig grej :)

Sköt om dig bruden!
Kram kram

Märy the houseowner sa...

Förresten, skapa ett vanligt dokument på datorn som du kan använda som dagbok och skriv av dina tankar och funderingar där. Där kan du ju även kopiera saker ifrån bloggen som du vill ha med.

:) Kramar från minusgradiga Norrland