måndag 5 januari 2009

Några dagar senare i Uppsala...

Nu har jag installerat mig i min nya lägenhet och haft en händelserik helg!
Fredag - Jag och Freddie fick skjuts ner av moster och morbror - tack snälla ni! De bjöd på sushi och fick se mitt nya hem innan de åkte vidare mot Visby. Nu har jag bokat ett besök där i sommar och det sak bli SÅ roligt, har verkligen saknat Gotland!
Lotta ringde mig och sa att det var tacokväll hos Märy så vi gick dit och hade en väldigt trevlig kväll med henne, Susanne, Tove och Therese. Vi drack vin och pratade allt ifrån bröllop till hundar.
När vi var klara där åkte jag till Martin och hjälpte honom med att fixa lite i köket, satte upp en spot och målade elementet. Nu börjar det verkligen se ut som ett kök, förstår inte var hans tålamod kommer ifrån.
Lördag - Jag åkte till Stockholm för att möta mina L.A.-brudar som samlats i Sverige för första gången. Frida, Katta, Sara, Jossan och jag satte oss på ett fik och surrade en massa. En hel del USA-prat och skvaller såklart, jag har ju missat en massa när jag inte varit där! Snyft, hade verkligen velat bo där med alla tjejerna, men men.
Katta åker tillbaka idag och jag hoppas hon hittar ett flyg från NYC så hon hinner till skolan. Frida åker den 16e så henne ska jag träffa på söndag igen =) KUL!
tack tjejer för en mysig fikastund!
På kvällen åkte jag hem och blev bjuden på middag hos Lotta av henne och Märy. De hade gjort flygande Jacob och det var inte igår man åt det! Vi hamnade framför TVn och kollade när Sundsvallskören åkte ur "Körslaget". Keba var ju med och gjorde ett snyggt Famehopp! Tyvärr räckte inte det för att få vara kvar.. men bra kämpat!
Vi såg en film med Uma Thurman och nån söt kille, en romantisk komedi som passade perfekt en kväll som denna. Jag fick erbjudande om en liten dejt på stan men avböjde då jag skulle upp kl.06 igår. Så duktig man alltid ska vara då....
Söndag - Vaknade stel som en pinne eftersom jag sovit på en tunn bäddmadrass på golvet och trött var jag också... Tove hämtade mig vid halv nio och vi åkte och hämtade upp några brudklänningar - det var dags för BRÖLLOPS- och SKÖNHETSMÄSSA i Fyrispark och vi skulle jobba. Kvällen innan hade hon som skulle leverera alla klänningar ringt in och sjukanmält sig så det blev lite panik. Jag har ju inte så många kompisar som äger en brudklänning att låna ut.. Men Annie och Jennie som ordnade mässan hade lyckats få ihop en hel hög privata klänningar. Modellerna var fina och modevisningarna gick galant. Jag klädde av och på och hade gärna gått själv i en brudklänning... kan ju vara bra för framtiden att se om man skulle passa i en :-)
Sen var det en massa utställare där och jag snackade med en tjej om I.D. sminket som är så bra. Synd bara att jag inte hade några 1000kr över för att köpa en startbox.
Snackade även med en SPA terapeut om nåt som kallas Choklad-massage. Vilka grejer dom kommer på nu för tiden, tjejen hävdar att det bl.a stärker ens självförtroende och välbefinnande att ligga där insmord i choklad en stund. Jag vet inte om jag vill gå runt och lukta pralin, men det är klart att det låter skönt och gott. För ynka 800kr (!!) kan man testa det i Uppsala.
Ett par nya skor funkar ju också ;-)
Vi städade lokalen och bar en massa stolar, jag var helt slut när jag kom hem sen och somnade i soffan i 2h. Välbehövligt! Trodde nästan jag började bli sjuk för jag frös och var lite yr. Men ingen fara på taket som det verkar. Martin ringde sent och ville komma förbi och se hur jag bor och då hade han med sig min säng!!! Så gulligt och snällt av honom, jag hade förberett mig för nån natt till på soffan eller golvet så det var riktigt skönt att få lyxa med en säng =)
Sen kollade ju Martin in alla detaljer i min lägenhet och konstaterade att han troligvis ska fixa samma planlösning i hans badrum som jag har. Killen släpper aldrig ämnet renovering och det var längesen jag såg honom i nåt annat än snickarbyxor. Jag hoppas verkligen han slipper strul när han ska montera köket, han är verkligen duktig. Jag lär mig också ett och annat vilket är ganska kul. Men jag är glad att jag inte behöver renovera nånting hos mig denna gång, hade inte orkat eller haft råd. Måste bara få dit alla mina saker nu, det känns lite tomt och jag saknar alla mina fina grejer.

1 kommentar:

Josie1 sa...

Jag gör ju inte så mycket om dagarna så det blir ju att man går in på din blogg några gånger.

Jag förstår att du har fullt upp, men kanske ett litet inlägg?

Saknar dig och vill LEKAAA