onsdag 21 januari 2009

Onsdagsmorgon

Sov lite märkligt inatt.. vaknade 04:30 och trodde jag skulle upp + att jag hade smärta i magen. Inte kul men jag lyckades somna om och nu känns det bättre. Ska strax till skolan för genomgång av intranätet där vi i klassen b.la. ska lägga ut alla våra PM och andra jobb till klasskompisars förfogande. Det tycker jag är skitbra. "Steal with pride" säger utbildningsledarna och det är ju precis så det ofta går till i verkligheten. Man läser något bra som nån annan har skrivit och inser att man kan tänka på ett liknande sätt, vidga sina vyer genom att så att säga "härma". Då lär man sig betydligt mer, anser jag, än om alla skriver varsitt PM och sen bara lämnar in och inte får ta del av vad andra skrivit om samma sak.
Igår hade vi trevligt hos Mary. 7st hungriga som vräkte i sig tacos =) Billy hade varit helt galen på lunchen hemma hos Lottas mamma och rivit fram en massa saker så jag filmade honom lite när han sprang runt. Tyvärr funkar det inte att lägga upp film just nu. Sötnosen Billy som man bara vill pussa på! Snart kan han nästan flyga iväg med sina stora långa öron. När jag kom hem såg jag dubbelt av trötthet så jag somnade framför dokumentären om "Victoria Silvstedt" som inte var sådär jätteintressant. Obama's tal var desto mer givande, hur sött var det inte när han och frun dansade på alla dessa galor de besökte? Underbart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, jodå hon ser SATC, men bara några minuter i taget. Men du behöver inte säga det till någon, barn ska nämligen inte se på TV förrän de är två år =)Har något med hjärnan att göra; då de inte fattar vad de ser blir de stressade eller så.