lördag 10 januari 2009

Med en rosa martini i min hand...

...måste man passa på att blogga lite då jag är hos Lotta som har internet...
Mitt kommer väl igång snart hoppas jag, känner mig halv utan nät. 
Veckan har gått fort, lägenhet är fixad och jag trivs som fisken i havet. Imorgon ska jag till Stockholm igen och träffa Frida som drar hem till LA snart. LYX!
Sen får vi se om jag hinner träffa Naja också, var alltför länge sen!
Igår kom Anders och Marc på blixtvisit till mig för att låna sovplats eftersom de flög till Chicago kl.10 imorse. En veckas semester med 4 NBA-matcher inplanerade, låter inte annat än sjukt kul och eftersom de känner ass coachen i Bulls så kommer de säkert få fina platser =) Kanske ingår eskortflicka också, vem vet?! 
Jag, Lotta och Billybus höll dom sällskap en stund innan vi lät dom sova och gick hem hit. Jag var även hundvakt till Billy hela dagen igår och vi tog en solig promenad mitt på dagen och utforskade den här delen av Uppsala. Hittade en fin park och en skogsdunge jag inte sett förrut. Tyvärr alldeles för lite snö här.... snyft.
Nu ska jag dricka upp min goda martini och umgås med Lotta och Erik som är dagens middagsvärdar. Det har blivit flera trevliga middag i veckan och jag är SÅ redo för att börja mitt nya projekt på måndag. Det här nya året har verkligen börjat BRA och enligt min inställning ska det här hålla i sig. Underbart att få lite medvind igen... Livet är roligare då!
Mamma står inför nya utmaningar till veckan och jag håller alla tummar jag har för att det ska gå bra. Hon är världens tuffaste så nu ska det bara bli behandling av så hon kan få kämpa sig frisk! ÄLSKAR DIG, mamsen och du finns ständigt i mina tankar...

3 kommentarer:

Katerina Dallas sa...

Heej! Tack for sist, jatte kul att ses! Hoppas allt ar bra!
Jag haller tummarna jag oxa :) Halsa sa mkt!

My sa...

Lycka till på första skoldagen =)

Märy the houseowner sa...

Jess-bästaste inställningen! Och med en rosa martini kan det inte bli annat än bra :)

Lycka till med projekt och alla grejer nu!

Live life! Puss o kram från Norrland (som tyvär smälter bort just nu)