söndag 18 januari 2009

Week-End

En lång vecka som gått ganska fort. Skolstart. Det känns SÅ bra! I fredags hade jag min presentation och den gick bra. Vi blandades upp med Team 13 - de som går År 2 på Idékraft. Det var ett gäng trevliga och otroligt hjälpsamma människor och tillsammans skulle vi fixa middag och underhållning till kvällen. Min grupp skulle ordna underhållning under huvudrätten och lyckades locka dit en tjejs pappa som spelade gitarr och sjöng latinamerikansk musik. Helt suveränt! Middagen var Indisk och fruktsallad till efterrätt. Mums. Sång, lek och mycket prat blev det också innan musiken körde igång och borden plockades bort till förmån för mer party. Jag ville ta en lugn kväll så jag funderade på att gå hem när de andra drog ut men jag ångrade mig. Tänk hur roligt man kan ha utan alkohol i kroppen med folk man inte ens känt i en vecka. Alla är så fina! Vi gick till Flustret där vi fick rummet längst in för oss själva till en början. Mycket dans och skratt! Klockan 2 kände jag att det var dags att kliva av Finlandsfärgan som jag kallar Flurran.. =) Vi drog och käkade kebab på stan och alla var jättenöjda med kvällen! Igår hade jag en oförskämt slö dag hemma. Det är inte likt Chris att sitta stilla mer än när hon måste men det kan absolut behövas lata sig lite mer ibland, speciellt när man inte har några måsten. Så min nya vän "Snickarn" var här och vi såg en film, åt en lunch och tog en kall promenad till Sala Backar. Jag utforskar stan lite grann så jag ska lära mig hitta bättre. Det går utmärkt när man har sällskap som hittar och som dessutom gör det hela väldigt roligt. Vi skulle åkt till nåt slott och fikat idag men fick skjuta på det pga kalas men jag tror jag hittat en vän som gillar utflykter precis som jag. Det lutar åt långfärdsskridskor nån helg framöver och det skulle vara LYCKA =) På kvällen bakade jag pizza hos Lotta tillsammans med Andreas och Isabella. Ännu en trevlig och god middag, cheesecake till efterrätt så traditionen med lördagslyx fortsätter. Det blev även en martini i rosa precis som sist, Lotta gör de godaste drinkarna. Sen såg vi en kass film med J-Lo på tv så jag fastnade i "Klick!"-läsning istället, tragsikt! Nu ska jag plugga och sen iväg och träna lite om jag lyckas övertala mig själv... Längtar faktiskt till skolan imorgon och det känns helt underbart att få känna så. Ingen söndagsångest, ingen panik för att helgen är slut utan bara en känsla av glädje och trygghet... och lite stolt är jag att jag har en näst intill helt TOM kalender framöver. Det ni! Det har ALDRIG hänt i mitt 25,5 åriga liv... Klart jag har saker löst planerade men absolut ingenting mot för hur det sett ut tidigare. Ska lära mig att sova mera också, men en sak i taget...

Inga kommentarer: