lördag 24 januari 2009

Vackert på landet!

Den här vackra synen vaknade jag av imorse.. Snölandskap är fint och jag var tvungen att bara ligga och titta en stund!
Henriette och Andreas har byggt ett stort hus på Älvkarleö som är ett litet samhälle utanför Älvkarleby (9mil från Uppsala). De har än så länge bara nån enstaka granne men totalt finns 29 tomter till salu runt omkring (några är tagna) så det kommer bli många fina hus där. Någon som är intresserad av att bygga? Det är jättefin miljö precis vid Dalälven, jag skulle verkligen kunna tänka mig att bo där. Det öppnar ett gym på Laxö i närheten så där skulle man ju kunna jobba ;-) Det är ju faktiskt inte så långt om man pendlar till Uppsala, ungefär som härifrån och till Stockholm. Och Gävle är ju bara 20min ifrån..
Lilla söta Gabriel var med oss hela kvällen och här ligger han och kikar på tv =)
Huset är verkligen flott, det har 6m i takhöjd på ena sidan och det ser bara så läckert ut! Det liknar ju Fredrik och Jennys hus men många av de här nya går ju i samma stil med öppna rum och vita väggar och tak. Drömhus, minst sagt!
Sjötomt som kommer vara så härligt i sommar, nu ser man ju inte att det faktiskt är vatten.
Henriette har verkligen känsla för inredning och det var många snygga detaljer som t-ex den här väggen med ramar i tapeten. I arbetsrummet satt en annan snygg zebra-tapet på ena väggen och i hallen hade de bytt ut en grå golvplatta mot en turkos med nån slags konst i =)
Jag, Henriette och Andreas käkade middag och drack lite vin igår, sen såg vi Let's Dance och komediserien "Samantha" som faktiskt är skitrolig. Skönt att bara få sitta i soffan hela kvällen och umgås, precis vad jag hade lust med. I morse skulle H åka och jobba här i stan så jag fick skjuts hem och nu ligger jag i soffan och kollar på Nyhetsmorgon. De intervjuar ABBA-Agnetha, väldigt intressant för jag har nog aldrig sett henne prata förrut... Idag ska jag kurera mig, har ont i huvudet och känner mig hängig. Ska läsa min bok och bara ta det lugnt. Snön yr omkring där ute och jag har ingen som helst lust att gå utanför dörren...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman! hoppas att du mår bra saknar dig massor!! puss puss