tisdag 29 januari 2008

1 års jubileum väntar

På lördag är det ett år sedan jag och Frida flyttade hit på riktigt. Och jag åker ju till Sverige snart så för mig blir det bara ett jubileum så jag vill såklart fira som bara den! För ett år sedan idag kände jag inte mina roomisar, förutom Frida, och jag visste inte vad jag skulle få vara med om under detta år. Tänk vilken tur att jag och Frida träffade Gino nere på Venice där han satt helt själv och sen att han träffat Katta tidigare och att han sedan flyttade in med Kalle. Det var så Familjen möttes. Och nu bor vi ihop, som om det är den mest naturliga saken i världen. Gino med sitt gröna te, Kalle med sin Bruce Springsteen, Katta med sitt hår, Frida med sina snygga kläder och lilla jag med allt mitt rosa.... =) Bara att vi klarat av att umgås nästan varje dag i ett års tid säger rätt mycket och jag hoppas verkligen jag kommer kunna åka hit och hälsa på flera gånger sen, helst varje månad =) Det är lustigt hur männsikor förs ihop och hur vänskap framstår. Här borta är det klart att det är extra viktigt att ha bra vänner, när allt är nytt och lite krångligt ibland. Men även när inget är nytt utan livet rullar på i vanlig ordning är det viktigt att inte glömma bort sina vänner utan ta sig tid för dom. Här borta saknar jag många av mina kära där hemma och jag försöker verkligen visa att jag inte glömmer även fast jag är flera tusen mil bort. Eller bara att man tänker på någon som kanske inte är superglad just för tillfället. Igår fick jag ett mail av min vän Lynne, som min bror träffade i Australien och släpade med till Sverige och till mig =) Hon hade hittat nånting i en affär som hon ville skicka till mig bara för att hon tänkte på mig när hon såg det...så himla gulligt, vad det nu är =) Den tjejen har jag träffat två gånger i hela mitt liv och ändå är hon en otroligt viktig och fin vän. Det är magkänslan man bara litar på. På torsdag kommer två av mina bästa vänner hit och känslan det ger inom mig är bara JIIIIIIIIIIPPIE!!!!!!!!! För då är jag inte ensam om att sitta där på ålderdomshemmet sen och babbla om USA och mitt liv här. Och delad glädje ÄR dubbel glädje. Sara och Josse jag vill komma och hämta er NU!!!!! Nu ska jag till CVS (apoteket) och handla sånt där tråkigt men nödvändigt man måste slänga ut pengar på ni vet. Skulle mycket hellre köpa Abercrombie mysbyxorna som Katta och Erika kom hem med igår.... =) Puss på er alla mina vänner, nära eller långt borta! (Puss till dig Eddie också) ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Chris, du har så rätt..vänner ska vårdas ömt =)

Kom precis hem, klockan är mycket men vad gör det, jag gillar inte att sova på nätterna ;) SNART kommer vi..längtar såååå!PUSS

Kalle sa...

=)

Gissa vem som kommer hamna under bordet i helgen?

Japp, ni gissade rätt, Chris ska under bordet!