fredag 25 januari 2008

Veckans Update

Det har inte blivit mycket bloggande på senaste tiden, på gott och ont. Jag funderade en stund på att lägga ner bloggen ett tag, just nu har jag inte så mycket inspiration eller lust att skriva, men sen kom jag på att det kanske inte är så smart att göra det efter en så händelserik vecka som denna...David och Carl har minst sagt tagit vara på tiden med deras "L.A. ambassador" (=jag) och flängt runt på alla möjliga ställen. I måndags hyrde dom bil och eftersom man måste vara 21 för att hyra och köra hyrbil fick ju Chrissan ställa upp som chaufför till Six Flags. Jag hade inte tänkt hänga på in, men killarna köpte en biljett till mig så då fick jag ju offra mig =) Men jag åkte bara tre berg-och-dalbanor för 10 loopar ståendes/liggandes/baklänges och snurrandes är inte riktigt så mycket för mig. Jag mår ju illa om jag råkar köra ett helt varv i en rondell. Men för mig var det minst lika kul att bara få köra bil, det var ett tag sedan kan man säga. Vi hade en kul dag, trots lite kyligt väder, och vi avslutade med Mullholland Drive där vi njöt av utsikten över Los Angeles by night. Vackert och mycket mäktigt. Sedan hade vi ett stopp kvar....Krispy Kreme Donuts där vi frossade loss och tog med oss inte mindre än 24(!!!) munkar hem. Syndigt gott. I tisdags körde vi lite sightseeing till Malibu och Santa Monica....Britney hade ju snurrat runt i Malibu hela dagen men henne missade vi tyvärr. Attans. På kvällen bar det av till Staples Center för NHL MATCH mellan L.A. Kings och Detroit Redwings. Tyvärr var ju Sundsvalls stolthet Zäta Zetterberg skadad just denna match. Men då fanns det andra svenskar som klev fram och visade var skåpet skall stå. Alla Detroits 3 mål gjordes av svenskar så gissa om vi var stolta =) Superkul! Vi hade även "All you can eat" biljetter så mellan varje period fick man gå ut och svulla korv, nachos, läsk och popcorn. Här gällde det att få valuta för pengarna minsann! Jag och grabbarna jobbade hårt på den saken kan jag lova.... Igår kom Katta hem från Australien och Erika kom på besök från Sverige så det blev fullt hus. Vi käkade tacos och dansade hula hula eftersom jag fick en Hawaii-outfit av David och Carl som jag lovat att inviga. Då kom Katta på den briljanta idéen att klä killarna i hennes Halloween-outfits....dvs peruk och militär- och fångdräkter. Det skrämmande var att de var riktigt snygga och skulle garanterat få ragg om de gick ut sådär. Haha. Idag har vi bara slappat, sett Entourage och avslutade med mat från Chipotlé som smakar ljuvligt. Deras tacosallad har tagit sig in på listan över det jag kommer sakna när jag åker härifrån. Mums! Nu har David och Carl åkt till San Fran och sedan ska de vidare till Brasilien (avis någon?) och karnevalen i Rio bland annat. De var nöjda och glada över sitt besök här hos oss och jag tycker det är så kul att kunna erbjuda vänner en chans att uppleva det här som vi alla älskar. Vår lägenhet är verkligen helt suveränt bra, we love it!!!!!

Inga kommentarer: