måndag 21 januari 2008

Live från soffan

Ligger i soffan mittemot Kalle och gör ingenting. Jo, snorar. Nu har den kommit. Först var det halsont och huvudvärk, sen kom hostan och värk i bröstet och nu är alltså snoret här. Välkommen! Idag åkte vi ner till Venice, spelade lite basket och hängde på stranden. David köpte ett par stekar-brillor och en Sprite men annars hände inte mycket. Jag visade killarna Venice-profilerna bestående av en svart muskelknutte i amerikanska-flaggan-tanga som går runt och bär på en kulstötar-kula hela dagarna, en annan snubbe i turban och dreads som åker runt på hemmagjorda rollerblades och spelar gitarr för alla samt alla "peace & love"-frigjorda, påtända hippiesar som målar tavlor och pratar med sig själva. Vi käkade lunch på "Urth Caffé" (givet, eftersom David och Carl också gillar Entourage) och sedan tog jag med dem till mitt mecka...eller ett utav dem, nämligen ABERCROMBIE. Eftersom de reser som backpackers finns det inte plats för så mycket shopping men David fick med sig en stickad tröja i allafall. Just ja, vi såg även en kändis, till killarnas stora lycka (ett av målen med deras stopp i L.A.), han som är med i Road Trip (tönten som är lång, smal, har stor näsa och bara är allmänt ful) gick runt på 3rd street med sin tjej. Jag hade ju aldrig känt igen honom men David gjorde det på en gång. Nu är vi hemma och ska laga middag och sen ta ett glas vin och lite ost och kex. Gott! Imorrn ska killarna på Six Flags och åka stora, farliga bergochdalbanor. Jag borde verkligen boka min biljett till Sverige.....(eller inte) eftersom jag skjutit på det ett tag nu, och sen borde jag ta och bli frisk. Katta kommer hem från Australien imorrn bitti och Erika från Sverige kommer på besök, fullt hus alltså!

1 kommentar:

Frida sa...

Va fan Chris. Du fattar ju inte. Du kan ju inte åka.