måndag 14 januari 2008

Tragisk olycka utanför vårt hus

Idag vid fyra tiden när vi alla var hemma så händer det en olycka alldeles nedanför vår balkong, på Lincoln Blvd. Vi ser inte olyckan så vi vet inte vad som händer men en mc är inblandad eller så är föraren ett vittne. Mannen som var med i olyckan ligger iallafall på marken och vi ser hur ambulansförarna och poliserna kämpar med hans liv under en lång stund. Vi ser när han får hjärt- och lungräddning och defibrillering men ingenting tycks hjälpa. Hans liv gick inte att rädda.

Vi stod alltså på balkongen och såg en man dö alldeles nedanför. Så himla otäckt och jag var rätt chockad efteråt. Kanske inte helt rätt att dra fram kameran men jag gjorde det i allafall så jag kan ju lika gärna lägga in bilden här.
Sedan tar det 10 min och så är polis, brandkår och ambulans borta och kvar är bara en stor blodfläck på asfalten.

Man vet aldrig vad som händer i sitt nästa ögonblick och man ska vara försiktig i trafiken!

Annars har min söndag varit mycket bra, började med en skön stund/promenad på Venice imorse med Kalle och Gino. Vi tittade på några coola dansare som även bjöd in Kalle i showen =) Mer om det imorrn för nu måste jag sova!

Inga kommentarer: