torsdag 17 januari 2008

Dansare på Venice

Försöker ju lägga in en video med dansarna från i söndags men den här bloggportalen är ju inte den mest effektiva och den här bloggaren är inte den mest tekniska = inte bra. Så det blir bilder nu och kanske en video om ca ett år när den verkar ha laddat klart....hm.

I allafall, de här killarna såg jag och Frida på 3rd street sommaren 2006 och föll för deras charm och otroliga talang. Sedan dess har de varit med på "America's Got Talent" på tv och är fortfarande bland de grymmaste jag sett. De har sån humor, ett exempel är när de uppmanar publiken att klappa med i musiken så säger en "You white people, if you're struggling with the rythm, please follow the black person next to you" =)
Eller som när de samlar in pengar från folk och en säger: "Hey, I got a 20 from a black lady" så svarar en annan: "What, a 20? from a black lady? Check to see if it's real"

Ja, det blir inte lika kul nu som när dom säger det men jag vill poängtera att det var skitkul att se dom igen. Deras grej är att en snubbe ska göra en volt över 10 personer som står på ett led och då tar det upp folk ur publiken. "We need a tall white guy"
Och där stod Kalle lägligt, trots ett försök till att ducka så kom han inte undan =)
En av dansarna börjar säga: "No people, he's not gay, he's not gay, he's NOT gay......but his boyfriend is" Och så kollade alla på Gino =) hahahaha jag skrattade ihjäl mig!


Ser ni Kalle bland alla barnen? ;-)




Skönaste killarna som showar, bjuder på sig själva och uppmanar sin publik till anti-racism genom att säga: "there's only one race and that's the human race" osv. och genom att skoja med allt och alla.
Detta hittar man inte i Sverige, iallafall har inte jag gjort det. I Sverige skulle folk gå förbi och säga nåt i stil med: "akta dig för dom där, dom är väl hemlösa och vill råna oss"

(För det är ungefär det jag gjort 511 gånger innan jag började fatta att allt de vill är att få folk att le....och ge dom lite extra stålars" =)
Man ska ju faktiskt ge alla åtminstone en chans här i livet. Undantag: Den armlöse uteliggaren på vår buss....

Inga kommentarer: