lördag 29 mars 2008

Frosseri

Gårdagen blev en enda stor mat-o-vin-orgie hos Andreas. Jag och Lotta kom dit vid 19.30 och sista rätten serverades klockan 00.30. Helt fantastiskt gott och vällagat, vi hade så himla trevligt. Vi åt bland annat kräftstjärtstoast, blomkålssoppa med sötpotatis, parmesan-panerad fisk med massa gott på sidan om och en heeeeelt suverän cheesecake med björnbär och mörkchoklad till dessert....Mmmmm. Goda viner serverades till alla rätter och jag, Lotta, Sanna, Jonas och Markus var proppmätta när vi tog en taxi ner till stan klockan 01.30 för en sen sväng på krogen...(alla utom Sanna och Markus då!) Jag och Lotta sov i hennes säng och jag väcktes av att Billy hoppade på mig imorse, han är så go och vi låg kvar i sängen ett tag och pratade och gosade med honom. Sen blev det frukostshopping och en god frulle innan vi var duktiga och tog den sköna promenaden. Nu har jag och My tvättat här hemma och My har planterat om blommorna. VUXENPOÄNG eller vad?!?!?! =) Kanske något att ta efter! Jag ska ta en varm dusch och sen börja göra mig i ordning för kvällens bravader då jag ska ut med kollegorna. Jag saknar att kunna åka till Hollywood och dansa, ikväll hade varit en perfekt Hollywood-kväll när Josse fyller år och allt! Just ja, en rolig grej hände idag. Jag och Lotta var inne på Mattssons Guld här i Uppsala idag, där hon tidigare jobbat. Chefen, Marilyn, är tydligen född i Santa Monica så gissa hur länge jag stod och pratade USA med henne!!!! Helt underbart att få höra hennes berättelse om hur hon bodde där tills hon var 13 år och sedan flyttade familjen hit till Sverige och hon ÄLSKAR verkligen USA och Los Angeles (det syndes!!!) och var där senast i januari. Jag tror jag ska gå in och prata med henne lite då och då för hon utstrålade energi och visste precis vad jag menade när jag sa att jag verkligen saknar USA. Hon påpekade främst att det man fastnar för direkt är människorna och mentaliteten där borta. Hennes man hade lagt en skön kommentar första gången han var där "Går alla på droger här eller kan folk vara sådär trevliga ändå?" SANT! =) Vi blev kvar ett tag där inne och precis när vi ska gå kommer Lottas nuvarande chef in och ska titta på förlovningsringar med sin tjej....hihi, där avslöjade vi visst dom! =) Ooops...

1 kommentar:

Anonym sa...

varför avslöjade du dom -bad girl... :)