måndag 24 mars 2008

Skönt ont men inge mer hjärtesorg, tack!

Mina ben är trötta efter ett träningspass med My och Patric på Friskis. Sååååå skönt, jag älskar just den känslan av trötthet. Den bästa tröttheten kan man lugnt säga. Och det var KUL att träna, tack My =) Sen tittade vi på "So you think you can dance, Scandinavia" och det var väl sådär när man är van vid den amerikanska versionen. Nu måste jag bara nämna att jag verkligen undrar hur en del människor tänker när det gäller förhållanden. Det verkar ju vara en mer eller mindre trend att dumpa folk lite hur som helst nu för tiden och nu har jag fått höra ett av de värsta exemplen någonsin. En kille som lite snyggt lämnade en post-it lapp på bordet hemma hos sin tjej och sen drog och lämnade dörren olåst och där kom hon hem ett tag senare. Detta var 4 dagar sen och hon har inte hört ett ljud sedan dess och enligt henne fanns det inga tecken på att något skulle stå fel till senast se sågs.... Vad har hänt med att visa en smula respekt och kanske vara lite schysst även om man gör slut? Nu för tiden när man är vuxen så kan man ju lätt tro att man ska slippa saker som detta. Men vissa väljer helt enkelt att vara oförskämt fega och fly från det som känns jobbigt, den person man älskat (?) och verkligen välja att såra och göra illa en annan persons känslor. Som om det inte räcker med att bara göra slut, det ska svida lite extra och man ska vrida kniven några extra varv för att vara på den säkra sidan. Så den andra personen verkligen fattar vad det handlar om och inte ska tro något annat. Nej, jag blir riktigt orolig för vad man ska behöva utstå i framtiden när det gäller relationer. Sms, mail OCH postitlappar.... Sen när slutade man att prata om saker? Missade jag det helt eller? Sen när var det fel att bara finnas där för någon annan än sin egen skull? Jag tycker så otroligt synd om Maria, som dessutom fyllde 25 i lördags och hade planerat ett stort kalas. Ibland undrar man ju vad man gjort för att förtjäna att bli behandlad på ett visst sätt. Vad har man gjort för fel? Eller har man helt enkelt bara haft otur? Och hur försäkrar man sig att man ska se ett litet tecken i förtid nästa gång det är dags...? Hur ska man veta? Jag syftar verkligen inte bara på mig här bara för att jag blivit dumpad själv. Jag undrar bara en dag som denna var alla ärliga, uppriktiga, omtänksamma och sympatiska personer finns? Är det verkligen så himla svårt att tänka sig in i en annan persons situation och agera därefter? Speciellt när den personen är den man känner utan och innan och har utgett sig för att älska....? Slut kan alla göra och alla har verkligen rätt att göra det...men en post-it lapp var nog det värsta jag hört! Hur lågt kan man sjunka som en vuxen man? Ja, det var dagens "få-ur-mig" rader....klokare blir man icke! Godnatt!

2 kommentarer:

Josefin sa...

Du har så rätt min kära vän! Det var bra ord...Respekt för varandra måste man ha även om den ena tappat känslorna. Trots allt har man ju varit varandras bästa vänner vilket helt plötsligt den ena parten "förstör". Men lätt är det inte...

Jobbar natt natten mot torsdag och fredag, ingen dag den här veckan. Jobbar du ngn kväll? Vi måste absolut ses snarast! :) Och fest vill jag ha, fest fest!

Skickar stora varma kramar till dig min vän, jag vet att My tar hand om dig och att du kommer klara den här tuffa perioden. Du har ALLTID oss vänner!!! KRAM KRAM KRAM!

Josie1 sa...

Ooo vad jag gillar din blogg, dina åsikter och tankar. När sjutton ska vi alla vara tillsammans?

krama min älskade lilla my