måndag 31 mars 2008

Jag & frugan på språng

Lotta behövde en dammsugare så vi åkte till ElGiganten efter jobbet och spanade. Det var nog inte det roligaste Lotta kunde köpt för 1 500kr men dammsuga bör man ju =) Sen skulle vi bara ta en sväng förbi IKEA men hamnade på alla möjliga affärer där emellan, mestadels inredning och saker till hemmet. Det snyggaste vi såg var en "ute lounge" som vi kom fram till att Lottas svåger ska få bygga på hennes altan i sommar =) Då kommer vi lugnt konkurrera ut krogarnas och restaurangernas uteserveringar! Vi kände oss lite som ett par idag när vi sprang runt på alla affärer och Lotta var nära att köpa både sofföverdrag och ett par supersnygga Björn Borg skor. Men hon var så duktig och höll hårt i plånboken...! Sista svängen blev till ICA Kvantum och jag blir deprimerad för alla mina pengar går till mat. Och jag köper ju inte ens dyr mat eller mycket mat. 400kr för två kassar....suck!!!! Men bra när man får åka bil och handla lite större paket av allt, även om det inte ryms så mycket i skafferiet. Jag har känt av min hals lite granna idag så jag hoppas det inte är någon förkylning på gång. Söta Henriette sms:ade mig och sa att hon ev har en avbokning imorgon kväll så jag kan få komma och bli fin i håret hos henne. Sen jag såg henne sist har hon hunnit bli både husägare och gravid så det vore så roligt att prata med henne lite och det gör vi ju samtidigt som hon fixar mitt hår. Men det var inte helt hundra, men jag hoppas det blir av imorgon. Annars ska jag fundera på om jag kan få in en soffa i mitt lilla rum, eller hur jag ska få ner två skrivbord i vårt lilla förråd....:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå din sötis! Läste precis på familjebloggen!!! Va gullig du är! Jag ringer dig imorgon, sorry jag har helt glömt svara på ditt mess.... jag håller på kvävas av plugg Chris...

Frida