måndag 24 mars 2008

Snarare som jullov..

Det började snöa stora snöflingor när jag och Lotta var ute och då kändes det precis som jul. Det ultimata julaftons-vädret kan man säga! Inte direkt påsk-feeling.
Men nu är det snart april och vi ser hellre att solen tittar fram eftersom snön ändå inte ligger kvar. Lotta bjöd på kaffe på amerikanskt vis efter vår promenad, hon lyxade med vaniljsirap från L.A. Gott!
Jag gick förbi ICA Luthagen på vägen hem, min gamla stammis-affär som byggt ut och blivit ännu bättre än förrut. Försökte tänka ut några maträtter att ha med som lunch på jobbet i veckan, det är ju dock så tråkigt att laga mat till bara en person...:-( Har dessutom dålig fantasi nu. Men jag fick väl med mig lite granna hem i allafall. Pesto är ett måste =) Nu väntar lite certifierings-plugg och jag hoppas jag kan fokusera lite bättre idag....


Söta Billy ligger gärna i Lottas sköna soffa!


Det snöade fint på Lottas innegård. Hon bor ju i en liten utbyggnad på gården så det är precis sin att hon har sin egen stuga. Jättemysigt och fint!

Inga kommentarer: