måndag 24 mars 2008

Kylig start på veckan

6 minusgrader och jag kan bara konstatera att det var smart att leta fram dunjackan igår även om mamma hävdar att hon bara använt sin 5 gånger i år. Jag vill ha dun när det är under noll, tack. Fast då fryser jag om rumpan eftersom den är kort. Men min långa jacka är för tunn. Hm. Som vanligt kan man inte få allt här i världen. Solen skiner i allafall och jag sov riktigt gott i min nya säng, men det är lite ensamt. Tycker inte alls om att sova själv eftersom jag inte gjort det så mycket senaste åren. Och även om jag fysiskt sett har sovit själv en hel del så har jag alltid haft E att tänka på och prata med innan jag somnar. Det betyder väldigt mycket och ingenting går ju upp emot en varm kram på morgonen...som jag varit lyckligt lottad att få många gånger. Men jag är glad att jag har ett eget rum nu och tar mig igenom dagen och är frisk! Tänk att jag klarat mig från förkylning trots att ALLA runt omkring mig varit mer eller mindre sjuka. Jag hyllar mitt immunförsvar!!!! (Grönt te kanske funkar after all, Gino?) Nu ska jag möta upp Lotta och Billy och ta en skön promenad i stadsparken.... Härligt med en extra dag ledigt och sen blir veckan en dag kortare också!

Inga kommentarer: