onsdag 19 mars 2008

Snart är madrassen ett minne blott!

Jag & Lynne i Santa Monica, April 2007

Dagarna går och nu är det påsk!
Förra året kom Lynne från Edmonton och hälsade på i L.A. under påsken. Vi fick komma på påskmiddag hos Familjen Green, där Lotta jobbade som au pair, och det var så gott att få svensk påskmat även om inte Lynne var så förtjust =)
Frida var hemma i Sverige och plockade ut stålet i käften då, så jag och Lynne hängde mycket med Maria, vår spanska roomie på den tiden. Vi gick bland annat till AREA i Hollywood och hamnade på en galen efterfest hemma hos nån snubbe med läskig frisyr...

I år blir det desto lugnare men skönt att vara ledig även om jag måste plugga till certifieringen på onsdag. Känner att jag inte riktigt hänger med på jobbet när det är föreläsningar eftersom jag aldrig hört begrepp som P/E tal eller kontinuitetsprincipen tidigare plus att jag är något pre-ockupied som man säger.....
Men jag ska verkligen försöka göra ett ryck och fokusera så mycket jag kan för jag vill bara ha den avklarad så jag kan kalla mig Rådgivare sen och berätta för folk hur de ska placera för att bli lika rika som mig =) Haha! Det där var ett skämt!

My åker till Norrland imorgon och får gå på bröllop. Underbart att hennes mamma tar och gifter sig, det kommer bli ett så fint bröllop tror jag. Jossan, du MÅSTE ta många kort på My nu i min fina klänning för vi ska framkalla och göra album sen. Så gå loss som värsta paparazzin nu! Fota kärlekarna där uppe!

Fick ett sms av David idag där det stod något i stil med: "Vad gör vi här hemma? Jag kommer dö". Ungefär så jag kände när jag landade på Arlanda så jag förstår honom och ska stötta honom. Han har redan lovat mig en USA-dejt då jag ska få höra allt om hans resa och sen berätta allt vi i L.A. gjorde på slutet.

På fredag kommer mamma och Per hit och det känns inte som att det var 6 månader sen jag träffade dom. Tiden går så fort och det ska bli roligt att träffa mina snälla föräldrar som ställer upp och ordnar så mycket för mig. Denna gång är det en säng bland annat. Tack=)
Senaste veckorna har det slagit mig rätt många gånger hur viktigt det är att man tar vara på tiden och inte skjuter upp saker och ting. För man vet ju som sagt inte vad som händer framöver.
Har du något att säga idag så säg det, för imorgon kan det mycket väl vara för sent!

1 kommentar:

Kalle sa...

en grej att lagga till dina eminenta visdomsord mot slutet:

Att tanka innan man pratar ar som att torka sig i roven innan man skiter.

Varsagod :)