söndag 2 mars 2008

Mina låtar!

Tog mig an samma utmaning som Jossan & co: för nån dag sen och har varit lite seg... Skulle egentligen behöva lite betänketid för att lista enbart 5 låtar som har haft betydelse för mig under åren och som jag kan förknippa med några känslor... men här är de jag kom på just nu.... Obs! Ingen rangordning här... * GES - "När vi gräver guld i USA" Vem har inte sommaren 1994 som en av de bästa nånsin? Solen sken HELA sommaren och det var HETT, inte bara på fotbollsplanen.... 8 år senare står man och skriker sig hes till samma låt på studenten och nu 14 (!!!!) år senare kan den fortfarande dyka upp på förfesten och få ALLA att dra på smilbanden lite extra! * The Bangels - "Eternal Flame" Close you eyes, give me your hand, darling... undra hur många gånger jag spelade in den från radion på mina kassettband som jag sedan lyssnade sönder? Och som man stod framför spegeln ! * Kelly Clarkson - "Breakaway" Texten handlar mer eller mindre om mig, mitt liv, hur jag känner mig och hur jag har känt mig sedan jag var liten och ville flytta hit. * Beyoncé feat. Jay-Z - "That's how you like it" 2003 när jag precis träffat Eddie och tillbringade många dagar i hans fina etta på Smedgatan i Sundsvall. Där hade han en bra stereo och jag älskade att lyssna högt på den här låten för den stämde så bra in på honom och mig. * N Sync - "It's gonna be me" Gymnasiets bästa party-dans-låt! Kan inte lessna på den och är fortfarande bitter för att jag aldrig fick se dom live. Har miljoner minnen från gamla fester med Fia, Malin, Tess, Maria, Matte och Tobbe. * Yolanda Adams - "Believe" Varje morgon klockan 5 när jag och Eddie jobbade i Norge satte jag på den här låten och dansade lite i hallen. Att tro på sig själv är det svåraste och viktigaste i livet. Och att genomföra något som ingen annan trott du ska eller velat att du ska är den skönaste segern nånsin! Sky is the limit! =) * BSB - "As long as you love me" Nyårsafton 1998 när jag och Fia står hemma på Lastbåtsvägen i mitt vardagsrum med ryggen mot TVn (för att lättare se stegen rätt) och lär oss stol-dansen från videon. I och för sig tänker jag ju på Fia när jag hör alla BSB låtar bara för att vi var så galna i dom och för att jag varit med om så mycket roligt tack vare det! Okej, det där var 7st redan så jag får nöja mig nu. Jag har minst en låt till varje kompis som får mig att bli glad. Ni kan ju få en lista på det nån annan gång om ni vill =) Jag har även ett gäng låtar som får mig att tänka på min tid i USA. Och på mina galna roomisar här borta. Sen skulle jag ju kunna rabbla upp 100 gråt-låtar nu som handlar om olycklig kärlek men det känns bara deprimerande så jag tog dom som får mig att le =)

1 kommentar:

Linn sa...

vad har du läst i usa? vad dansar du? har du dansat hela livet? åkte du genom någon organisation (sån som man kan hitta på alla studera-utomlands-mäsor)?
jag kan varmt rekommendera att plugga i kalmar. jag trivs så sjukt bra i staden, och det gör alla mina bekymmer ännu värre. har min pojkvän i södertälje och familjen likaså, snarlik utbildning finns i sthlm, men i kalmar kan man verkligen göra vad som helst! det är jättelätt att trivas och alla är så himla trevliga! finns ett bra gym oxå, m bra danspass ;) annars finns d fakitkst ganska bra dansutbud här. inte som sthlm, men ändå. kramkram