torsdag 16 oktober 2008

"Never dance alone"

...stod det på min tröja idag och det stämmer kanske inte för vem har inte dansat ensam hemma framför spegeln och älskat det? =) Britney's nya låt "Womanizer" uppmanar ju till det om inte annat. Och jag HAR ju ingen annan att dansa runt med här hemma. Saknar sällskap, saknar skratt och liv och flams. Känner mig så vuxen och trist och allvarlig när jag går runt här hemma (på mina typ 20 kvm...) och plockar, lagar mat och grejar på... Tänker ofta på de stunder då jag, Frida och Katta låg och vred oss av skratt i våra tre björnsängar som stod tätt ihop förra hösten. Minns allra speciellt en kväll när Katta inte kom på vad Bush hette i förnamn och Frida fick hjärnsläpp och blev tvungen att ringa hem till Sverige för att ta reda på vad någons mamma hette. Vi snackade nämligen om fula namn och garvade oss till sömns. =) Jag saknar också att träna dans med mina brudar i INTRO...fuldansa framför en stor spegel och ha något att träna till! Nu är det inte samma sak när man är äldre och de flesta på dansklassen är 5-7 år yngre och dom är framförallt inte mina brudar. Saknar er! Tur att My är med, då får jag lite "hemma-känsla" och vi skrattar och har kul! Jag drömmer om att en dag kunna göra allt som jag tycker är så kul. Tänk om man kunde öppna ett eget dans/träningsställe.. jag vet hur lokalen skulle se ut, jag vet vad som skulle stå ut och vara unikt och jag vet hur mycket glädje det skulle sprida. Själv älskar jag ju när jag kommer in på ett gym och alla är trevliga, stället är fräscht och jag går på en grymt rolig klass. Nu är alla klasser bara okej som jag går på. Ingen ger mig DEN DÄR kicken och jag saknar det. Skulle väldigt gärna gå en instruktörsutbildning men det är inget jag har råd med just nu. Kanske kan man få in en fot någonstans om man flyttar till Stockholm efter jul? Eller jag vet vad jag borde göra, jag borde bara gå runt och ligga på och tjata mig in nånstans.. Alla är vi nybörjare i början och man kommer ingenstans utan vilja och ansträngning! Nu väntar jag på att en chokladkaka ska svalna som jag ska ha med till teammötet imorgon. Sen ska jag ta en dusch och somna bums! Idag köpte jag en väldigt typisk "Chris"-sak...kanske visar den imorrn, har inte riktigt bestämt mig om jag ska behålla den eller inte... =)

Inga kommentarer: