torsdag 29 oktober 2009

Dag 1 utan några måsten

Jag vaknade imorse och kände en sak som jag inte känt på länge....:
"Undra vad jag ska göra idag då?"

Det här gjorde jag....

Vandrade runt på Ralph's och njöt av att alla varor ligger perfekt på sin plats!


Promenerade på härliga Fiji Way!

Här gick jag hundra gånger när jag bodde här och himlen var lika blå idag!

Jag och Gino tog cyklarna ner till Playa del Rey och den här synen mötte oss...

....vi bänkade oss i ett torn för lite frukost....


....favoritmacka och juice.
Och utsikt :)


Såhär förenar man nytta med nöje och avkoppling!



Husen längs stranden ligger ju helt okej!


En klassisk Baywatch-bild, haha!


I husen precis till vänster om cykelbanan bor alltså både Jack och Katta. Jag och Gino bor hos Jack nu som delar en lgh med en italiensk tjej. Det ligger väldigt fint som ni ser!

Ungefär som studentboendena i Uppsala kan man säga :P

Jag var ju tvungen att stanna till utanför vår gamla lägenhet idag!
Josse, Sara & Jossan - jag tänkte på er och hur glad jag är att ni också tog chansen och åkte hit!!!!!!


 Vi åkte till skolan och spanade vad som hänt där sen sist, tog en Starbuck's och träffade två svenska killar som jag irriterade mig på efter ungefär 1,5sek.
Vi skulle mött upp Katta men hennes bil krånglade så vi gick ner till 3rd street (shoppinggatan i Santa Monica) och vandrade runt bland affärerna. Kan man shoppa redan första dagen? Hehe.. Jag såg väl 4-5 par sneakers som jag ville sno från Footlocker och inne på A&F fanns det en massa fina kläder. Men det blev bara en t-shirt på rea.
Middag på Barney's Beanery, sportbaren som vi var vårt stammishak förr!

Det blev dock en GUESS -väska till Chrisan innan vi åkte hem :)  Jag Guess och där inne skulle man lätt kunna gå lös lite för mycket, så det var bra att vi hade en skjuts hem att passa.
Vi fick åka med Michael, vår snälla och roliga chef, som går på yoga inne i Santa Monica. Jag tror vi ska hänga med på måndag, kan vara behövligt för min kropp om inte annat.

Jack och Gino slog på en film när vi kom hem och jag somnade efter 2 min. Jetlag ja. Katta och Elsa kom förbi nyss så jag vaknade till, killarna är ute på promenad och jag sitter och fryser lite. Ska kanske ta en kopp grönt te och sen sova lite mera.... kram på er!

2 kommentarer:

tomteblosset sa...

Åååå Chris så underbart du har det. Jag blir alldeles rörd och varm i hjärtat! Det är så sjukt...att man saknar Ralphs, en jäkla mataffär liksåm, men det var inte bara en vanlig mataffär, för det var VÅR mataffär...i LA =( and I miss it! Och väääärldens godaste mackor hade de!

Ni verkar iaf ha det helt lovely, och stranden verkar sig lik..och vädret =)

Kramar från ett grått Sverige!

Josie1 sa...

EXCUSE ME BUT I HATE U! nää men guuud nu känns de som att vi är tillbaka till 2007, du är i LA å här sitter man hemma i rusket och läser om ditt soliga liv. Problemet nu är att 2008 är förbi och jag är tillbaka i Sverige utan en LA resa framför mig.

GUD Så glad jag är för din skull. Krama om alla så mycket

pusssss