måndag 19 oktober 2009

Dagens födelsedagsbarn

Martin fyller 33år idag! 



Det känns ju inte som att det gått tre år sen han och Johan hade 30-års fest, men tiden går snabbt som vi vet....tur att han umgås med unga fräscha typer som mig :)
Idag firade han med Jonas "Hunden" som också fyller år idag och de bjöd på kalas hemma hos Marre... Det vanliga gänget var där och mumsade i sig glass, maränger, banan och Martins egna chokladsås. Killen har ju ett så snyggt kök så det vore ju synd att inte använda det :) För ett år sen såg lägenheten en aning annorlunda ut, då var man där lite då och då och såg till att det byggdes på rätt sätt. Jag fick hålla i verktyg och kolla att grejer sattes rakt och viktigast av allt - jag målade element :)  Ett tag var det aktuellt att jag skulle flytta in i köket, men det blev ju inte så... Nu har han renoverat en till lägenhet här i Fålhagen som enligt rykten ska vara ruskigt fin, så jag hintade om att det är jul snart... ;)



Tur man tränade dubbla pass idag så man kunde äta sånt här med gott samvete! På kalas får man inte tacka nej och speciellt inte när man är på kalas hos en gottegris...
Annars satt jag och Hunden och snackade lite om USA som vanligt, han och Ullis drar till NYC i november och han tjatar på mig att jag ska gå på en NFL eller UFL match, men vi får se..tror inte det är prio ett för min del!

Idag och imorgon har vi retorik "Effektiv kommunikation" i skolan. Ett av mina favoritämnen och vi har skrattat väldigt mycket idag. Bl.a åt kroppsspråk som vi fick demonstrera, vi fick lappar med ord som vi sen skulle illustrera med gester. Bra träning faktiskt, det är ju mycket som sägs med kroppsspråk och inte bara med ord och jag vill gärna träna bort vissa dåliga vanor jag har när jag kommunicerar. Imorrn ska vi träna mer, bla genom att läsa upp dikter/texter som vi valt ut och som förmedlar känslor. Jag har inte valt än...

Just ja, i lördags såg jag äntligen "Flickan som lekte med elden" på bio och den var jättebra, men inte lika bra som 1an. Men helt klart en sevärd film, välregisserad och bra skådisar. Alla förutom Paolo Roberto då som kanske skulle hållt sig till bara boxning :)


Inga kommentarer: