torsdag 15 oktober 2009

Två givande dygn!


Ungefär såhär känns det nog för ganska många. Tusen olika "jag vill..."-svar på den frågan.
Hellre för många lappar än för få, eller hur?!
Men sen gäller det att:
1. Prioritera (även jag har snart lärt mig att man inte hinner ALLT)
2. Analysera (vad är möjligt utifrån mina förutsättningar?)
3. Bestämma sig (lättare sagt än gjort)

Idag var jag på STARTA EGET FÖRETAG-mässa i Stockholm. Alltid kul att besöka mässor tycker jag, inte bara för att man får en massa gratisprylar...



Carola Forsell höll ett föredrag som hette "Jag käkar hellre taggtråd än kontaktar kunder" (ni kanske känner igen titeln från hennes bok...) och hon var verkligen duktig. Visste precis vad hon snackade om när det handlar om HUR man får kunden att förstå att just JAG har det dom behöver. Försäljning alltså. Hon drog upp bra exempel och gav konkreta tips hur man kan hitta kunders olösta problem väldigt enkelt, genom att beskriva det själv. Jag noterade flitigt :)

Gänget som hängde med idag, allihopa är garanterat grymma företagare inom kort!

Igår morse åkte UNiT18 ut till Johanna i Långhundra (landet) för lite teambuilding, umgänge och projektjobb.  Jag gillar när man kan kombinera desssa.
Här sitter vi och äter frukost, Johanna hade bakat chocolate chip cookies :)


Innan jag började min utbildning var teambuilding i stort sett bara två saker: Lekar och/eller fest.
Nu är det något helt annat. Det är övningar som är till för att få en grupp mer sammansvetsad, effektiv och utvecklingsbenägen.
 Igår gjorde vi kollage som skulle symbolisera tre saker ur våra liv. Väldigt givande och rolig övning.



På eftermiddagen åkte vi till Johannas kusiner som har tre hästar. Vi borstade och gjorde dom fina och sen bar det iväg på en lång ridtur i skogen....


Lakrits och Bruno hette deras två söta Flattar. Jag kunde inte sluta kela med dom, helt otroligt fina hundar, här med Johanna i sin snygga reflexväst, haha!

Nej, det är inte fem dagisbarn! :)

Riktigt roligt och mysigt att rida runt i skogen i fint höstväder!




Pelle såg ju nästan ut som en riddare på en vit hingst... haha, jag skrattade så jag låg ner på hästen när han försökte "styra". Om en häst började galoppera så följde de andra två på... och Pelle satt kanske inte på de mest tåliga kroppsdelarna :)

Jag och Malin tyckte ju att det var riktigt skönt när det guppade...!
Och jag skrattade så mycket när jag galopperade att jag inte ens kunde få hästen att stanna. Och då garvade jag ju bara ännu mer för jag insåg hur roligt det såg ut... som tur var höll jag mig kvar och ja, det känns ju i insida lår idag!

Tror jag måste hänga med syrran i jul och lära mig rida lite bättre :)

Efter många timmar ute var vi värda en god middag...förrätten bestod av räkbakelse som var MMMM MUMS!


Varmrätten var potatisgratäng och fläskfilé i whiskeysås och sallad. Och vin :) Lisa var törstig!

Jag hade med mig det röda droppet!


Efterrätten var pricken över i:et
Marängtårta med vaniljkesella, lime och färska bär :)

Alex, Johannas sambo, är alltid med på ett hörn och förgyller våra kvällar där ute.

Mera övningar. Här skulle man slå tärningar och sätta ihop kroppsdelar och inte tappa balansen. Det gick ju sådär och man kände sig kanske inte toksmidig efter all mat man ätit....


Kvällen avslutades med lite frågor och svar och skvaller.
Sen låg vi och kollade på roliga youtube-klipp på Lisa's iPhone innan vi somnade... allihopa brevid varandra :) dom har ett så mysigt hus, nästan så jag längtar efter ett hus på landet...

...för där får jag också alltid scones med blåbärssylt och smoothie till frulle :)


Härliga dagar med min projektgrupp, nu kommer vi orka jobba ännu hårdare med våra kampanjer!





1 kommentar:

Fia sa...

JASSÅ KERRA va faan du rider på du ser jag!!!
Förlåt men jag älskar dig och allt T O K du har för dig!!
Ja jag får då faan inte rida! Hoppas på hingst i KÖPENHAMN hahahahhaha!