tisdag 27 oktober 2009

L to da A

Som en uppladdning inför min och min gode vän (denna bloggs upphovskvinna, Chris) stundande Los Angeles vistelse försökte jag streama senaste avsnittet av min absoluta favoritserie - Californication (Dialogen! Hank Moody!) - utan större framgång. 

Ett par veckor i solen känns som ett jäkligt välkommet och mäkta soft avbrott på höstdebaclet här i Uppis. För egen del blir det Venice Beach och OC som destination under dessa veckor, men jag kommer naturligtvis "hooka" med bloggägerskan herself för en promenad längs fantastiska Venice Beach (något som vi båda lärde oss att älska under våra respektive tider här.) Precis som C har jag inga speciella krav att "hinna" med en massa aktiviteter denna semester, utan jag tar dagarna som dom kommer - ett jäkligt skönt upplägg överlag, måste jag medge.

Vad som står på schemat? Tja, fräscha upp minnet av LA (förnimma dofter, platser och människor), en del utgångar, shopping, samt livshotande halt av sol och gamla vänner.

Om mindre än ett gäng timmar åker vi! (07 55 lokal tid)

Som en god vän skulle uttryckt sig: Vi syns på andra sidan pölen!

/Joakim Almén

Inga kommentarer: