söndag 11 oktober 2009

En helg utöver det vanliga i Sundsvall♥

För nån månad sen kom Per på den briljanta idéen att vi skulle åka upp till Sundsvall en helg han, jag, Andreas, Mary och Lotta. Sagt och gjort, i helgen bar det av. Tanken var från början att vi skulle varit i Pers farmors stuga men hon gick tragiskt nog bort förra veckan så då fick det bli huset på Hagavägen eftersom mamma och Per är borta. TACK, säger vi, för att vi fick vara där!

Det har varit en av de roligaste helgerna på länge!
Fredagen:
  • Bilresa upp - bra musik, öl & cider till passagerarna och pepsi och godis till chaffis-Chris!
  • Ett allvarligt bråk med Per höll på att kosta honom 4 vänner, men han gav sig till slut och fred slöts parterna emellan. Bråket handlade om pizza FYI.
  • Storhandling på Willy's. Precis som en familj. Småbarn inkluderade.
  • Välkomsskål runt köksön i Haga. Vin och vänner is the shit!
  • Andreas styrde upp jordens godaste 3 rätters middag med hjälp från oss alla... förrätt, varmrätt och efterrätt gick ner i 8 tomma magar
  • Tess, Jesper och Thomas gjorde oss sällskap. Tre dårar till alltså. Let's start the party, som Maria Montazami skulle sagt!
  • Mera vin, mojitos & öl... och klockan 4 på natten även sangria. Kanonbra initiativ, verkligen.
  • Sällskapsspel. Tjejerna mot killarna. Viktigt. Killarna fuskade till sig en seger :) Men vid den tidpunkten hade jag skrattat sönder mina magmuskler och låg och kved.
  • Jag och Per. En sjal, en ful mössa och en cowboyhatt. Say no more.
  • "när-vi-är-onyktra-vill-vi-gärna-tala-om-hur-mycket-vi-älskar-varandra-och-spela-låtar-i-varandras-ära". Jag har ju åtminstone träffat Jesper och Thomas två gånger tidigare så det var väl på tiden. Skönt att kunna konstatera att man älskar mer än hatar. Och att jag även ÄR älskad. Och eftersom de två nämnda är mina brorsors nära vänner sen way back blir inget konstigt. We're family now. TACK Tess för den fina låten, vad heter den förresten?
  • Ostbågar. Jag drog av mig klänningen när jag skulle sova och ut kom innehållet från en hel påse. Det  var högst aktuellt med en dusch på morgonen kan jag lova. Mys.
  • Whitney Houston-allsång klockan 5 på morgonen. Här nånstans gav jag upp och gick och la mig :)

Lördagen:
  • Städa
  • Diska
  • Torka
  • Frukost
  • Promenad till stan och sakta men säkert kom reaktionsförmågan tillbaka :)
  • Hockeymatch Timrå - Linköping. Bra match. Jag gillar hockey mer än basket just nu. Lotta var extranöjd med Per's platsval. Raden nedanför den stilige sportchefen.
  • Hem och svida om för party nummer 2. Andreas lagade spagetti och köttfärssås till ett helt kompani. Vi drack mer än vi åt, om man säger så.
  • Fotbollsmatch. Det är hightech att streama har jag hört! (Mamma och Per önskar sig en boxer i julklapp!)
  • En hel drös med gamla godingar droppade in en efter en...vad sägs om Emmi, Niklas, Krook, Skotis, E-K, Tess, kusin Matte och Oskar och Porshage! Ner på stan, tanken var att se Hoffmaestro på Aveny men vi orkade inte köa så det blev Oscar's som vanligt. Fullt med folk - hockeyspelare, artister och såpa-deltagare om vartannat. Och en trött Chrisan som föredrar hemmafest.
  • Hemgång innan stängning. 2 MINUS GRADER UTE!!!!!!!!!
  • Nöjd och glad satt jag i köket och åt lite innan ja la mig i mammas ljuvligt sköna säng.
  • Känner att kärleken från i fredags tog en annan form när mitt alarm hysteriskt gick av 05:30 tack vare Per och min skönhetssömn fick ett abrupt slut.

Idag var det lite mera städning, det var även äppelpaj med vaniljsås :) och sen hemfärd. Älskar att köra bil även om det var skönt att Andreas körde sista 10 milen...
Första stoppet var Anders nya hus i Juniskär. Kul att få se det nu när han precis börjat fixa där, det kommer bli tiptop-fint och jag ser fram emot många sommarkvällar på hans altan med ett glas rött och prat om livet :)

Bilder kommer från helgen, hoppas jag lyckades fånga all lycka och alla skratt!
Det är härligt att ha så fina vänner omkring sig, var man än åker så är dom där :) PUSS!!!

Inga kommentarer: