tisdag 17 november 2009

Coach Chris!?

Projektdag idag, sprang nyss iväg på lunch med Erika från jobbet - trevligt!
Igår lärde vi oss hur man håller coachande samtal, när man har nytta av det, vilka frågor man ska ställa och olika metoder för coaching. Jätteintressant, lärorikt och roligt, det vill jag ju jobba med bland annat!!!!
Vi tränade på att coacha varandra och när jag kom till jobbet på kvällen fick jag öva igen eftersom en kollega behövde lite hjälp :)
Så, behöver du coachas lite - vill du förändra något eller ta reda på vad som gör ditt liv så bra just idag - så vill jag gärna träna på att lyssna och ställa rätt frågor. Säg till mig så blir jag jätteglad att få testa!



Saknar solen, stranden och självklart Frida och Gino i LA, fast det är roligt att vara hemma och jobba igen, full fart kan man lätt säga! Jag fick så mycket energi av att vara iväg en stund att jag redan kastat mig ut i det okända ;) Det lärde vi oss också igår, att det krävs övning för att vänja sig vid nya situationer och man ska inte vara rädd att ta nya vägar bara för att man känner obehag till en början. Så kom igen nu, gör nåt du velat göra länge men som du tvekat på bara för att det inte känns så bekvämt eller enkelt. Vem vet, det kanske leder till en lyckligare situation för dig?! VÅGA!

Det är 1,5 mån kvar av 2009 och mycket ska hinnas med. Och jag längtar till julen och allt mys som den innebär. Det blir några resor till Sthlm framöver, ser fram emot det för det var längesen jag var där.
Nu ska jag skriva utvärdering och mötesrapport!

PS. Min Macbook vill inte fungera med mitt mobila bredband sen jag bytte till det nya operativsystemet -- någon som har mött samma problem och som vet hur man kan få det att funka? Tacksam för hjälp!



Inga kommentarer: