lördag 7 november 2009

Vad lärde jag mig nu då?

Experience is not what happens to you,
experience is what you do with what happens to you!

Så sant så. Ibland är det svårt att se det man varit med om från en positiv sida, men det går och det är jag själv som väljer det. Hur upprörd, ledsen, sårad eller arg det än gör mig.
Det brukar hjälpa mig från att inte bli bitter eller deprimerad, livet kommer alltid gå upp och ner och när det är ner kan man lika gärna se till att lära sig nåt av det. Hur tungt det än känns. Man måste bara kliva ur sig själv en stund och se på saker och ting utifrån. Värt ett försök!

Jag har jätteont i halsen idag, det är lite synd om mig faktiskt. Så jag ska ta mina böcker och hänga med Frida till skolan. Kan ju alltid låtsas att jag också går där så känns allt lite roligare ;)

Frida har förresten en guldfärgad bil - guld ska guld ha!!! ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Heej!
Gud va harligt de ser ut! hur lange blir du borta?

Idag drar vi till Bali och sen hoppas jag verkligen vi moter upp brudarna pa krabi. Skulle vara sjukt kul!

Hoppas allt ar bra med dig!

Ses forhoppningsvis till jull!

Kram Lisa!!