lördag 2 januari 2010

2009 starring Chris


2009 började med en skål på Mary och Kalles nyårsfest, jag var chaffis och hade mest tankarna på mamma som inte mådde så bra.


Kanske var det ett "bad omen" att börja året med en bröllopsmässa? men det gjorde jag och tycker det har varit alldeles för få bröllop i år (inget för att vara exakt!)

Jag började min utbildning till Projektledare på Idékraft i januari 2009 och det visade sig vara ett av de bästa valen jag gjort i mitt liv!


Jag flyttade in på Salagatan, perfekt läge och perfekt roomie (ingen) där jag kommer bo kvar 2010.


Vi har dansat mycket tillsammans under 2009!
NIKE-konventet var en höjdpunkt, poledancing när Sara tog examen, några Omid-konvent och sen alla grymma Lollo-klasser som gett så mycket glädje och energi! Det är ren LYCKA att få shaka loss med sina bästa vänner!




I februari föddes familjens minsting Elliot som snart fyller 1 år!

På alla-hjärtans-dag var det singelfest hemma hos mig. Den satte sina spår och nu snart ett år senare är vi ju betydligt färre singlar i bekantskapskretsen! 

På skolan har vi haft ett gäng lyckade fester också, Discofesten i mars var startskottet och det var kvällen då det föddes en mormor i teamet :) (aka Emma K)

Jag och Naja hade en otroligt härlig helg i Sälen med åkning, after ski och god mat! 

Och några veckor senare bar det iväg till Åre med tre trevliga grabbar, där var det SOL, ÖL & JÄRN på menyn och en ny, årlig tradition föddes under mycket glada former! 

Mitt första projekt på Idékraft var med en projektgrupp som hette I.N.ONE och vi anordnade en inspirationskväll för alla som går i tankar att starta eget företag! SUCCÉ är ordet som beskriver denna kväll där vi i gruppen bara gick runt och njöt av resultatet av 10 veckors hårt arbete!


Två av de inspirerade var Jossan och Christoffer!



Mamma opererades den 22 april och den dagen vill jag inte tänka tillbaka på. Ord kan inte beskriva hur jobbigt det var och jag hade aldrig klarat det som jag gjorde utan allt stöd jag fick. TACK alla ni som brydde er så otroligt mycket och som vågade visa det, ni torkade mina tårar och höll min hand. Livet är NU, inte bara i framtiden!



Valborg 2009 var galet roligt! Fia fanns på plats och solen stekte sönder Uppsala, det var ljummet rosé i plastglas, Duojag på Flustret, fest hos Lotta och heta kyssar! 





Jag har fått göra en del roliga småjobb under året, här var det för BraveTime i Stockholm!

Per tog sin examen och vi överraskade honom med Takfest hos Bella, god mat och Bruce-sång med Magnus som trubadur! En sommarnatt utöver det vanliga i Uppsala!


I maj var det dags att börja löpträna utomhus, här med min trogna partner Casper!

På Lappis har det också blivit en del kalas, temafester och galna lekar! Peran har för det mesta bangat men en gång var både han och Gino på plats!



Pappas fru Maria fyllde 50 i våras och några syskon och kusiner var på plats!

17 Maj-firande i Oslo! Åk hårt eller åk hem :)

Jag, Fia, Emelie och Malin åkte till Tess och Ronny och fick en solig, men blöt helg i nabolandet!

Reunion för alla 83or i Sundsvall/Timrå i maj, 10 år sen vi gick ut 9an!
På med nåt kortkort, höga klackar, öva in en flashig "det här har jag gjort sen 1999"-replik och gå dit och håva in några komplimanger för att man ser bättre ut nu än då!
Jag behövde inte ens anstränga mig, det var jättekul att träffa dom jag verkligen brydde mig om i högstadiet, sen kunde jag bara konstatera att jag förstår varför jag inte håller kontakten med alla idag. Och varför jag flyttade från stan en gång i tiden. No offense.


Lopp nr 1 Vårruset i Uppsala


Lopp nr 2 Blodomloppet i Uppsala

Min fina syster tog studenten och köpte sig sin första häst!

Och familjen köpte ny leksak som fick mig att känna mig som 15 :)

R.I.P. King Of Pop 
Min första tanke när jag fick höra att Michael gått bort gick till Frida som har honom som sin absolut största inspirationskälla och idol. Otroligt tragiskt att världen aldrig mer kommer få se och uppleva legenden som alla kände till men som knappt någon fick äran att lära känna. 


Några sommarveckor i Sundsvall och tyvärr lite för lite wakeboardåkande!  
Några fina kvällar blev det iaf!
 
Här på 4th of July-festen som Mary och Kalle hade ordnat så bra! American Barbeque, lekar och sen en vild kväll i stan för min del med Åre-Johan och hans sällskap! (Kvällen då jag visade en 08a hur mycket mer vi dricker i Norrland)

Årets sommarupplaga av Familjen Olai-Jansson-Lidén-Nilsson  :)

Och syskonen Jansson!

Lördag 11 juli simmade jag och Lottie Vansbrosimmet, första steget mot vår Tjejklassiker!
Det var hon, jag och vår guldfärgade Volvo som trotsade 12 grader och spöregn denna dag! Vattnet var 16 grader KALLT och ordet badkruka finns inte i min värld längre...

Jag hade en veckas semester och den firades in med middag på Konserthuset med Per!

Dagen efter åkte jag till Gotland med Fia där vi fick låna moster och morbrors fina hus!

Anders kom och bodde med oss några dagar och "Rapp-pa-pa-pa"-låten förföljde mig tillsammans med "I know you want me". På förfesterna poppade jag gamla Ledin-låtar och vi njöt alla av Visby!

Mary, Lotta och Johanna bodde också med oss och Gute, Bur och Munken fick sig några besök! 
Begreppen "mormor", "inte okej", "ohh sopa", "lurligg" och "2a halvlek" förknippas för alltid med Visby 2009 :)

Min 26-års dag firades på Burge med familj och vänner! 
Älskade mamma mådde bättre och bättre och hon strålade som solen denna dag :)

Det blev bad, grillat till middag och en hejdundrande överraskningsfest för mig!

Samma folk men nån vecka senare blev det wake och fin solnedgång på havet i Sundsvall!

Vi firade att Anders köpt hus!

Helgen den 8 augusti åkte jag och Lotta till Gbg i en liten bil. Sommarens hetaste helg och jag har aldrig varit gladare för McD och BK efter vägarna!

Vi åkte och badade med dessa två galningar och bodde hos snälla David, men vi var i stan för att se Madonnas "Sticky and Sweet" Tour!


Bella fyllde 25 veckan efter och samlade Uppsala-familjen på taket igen!
Jag och Lotta "skulle bara dela på en flaska rött".....

Lopp nr 3 Tjejmilen - i Disco-outfit tillsammans med Fia, My och Lottie!

Lopp nr 4 Lidingö Tjejlopp, del 2 av Tjejklassikern och mamma var med som coach!
Vi hade en skön helg i Uppsala & Stockholm och mamma var ofattbart pigg!!

Det är så typiskt när det känns lite för bra i början - alla fina ord, roliga dejter och massa attraktion - då tar det slut fortare än man hinner tänka och där står jag och känner mig dum en gång till.

Säkert någon mening med det och jag försöker vara glad för att jag fick vara med en fin kille en stund hellre än att gråta för att det så snabbt var över... och som dom säger; "det är hans förlust" ;)



Då kan jag ägna mig åt jobb istället!
Praktik på UNT och 18 Minuter, många timmar tillsammans med min projektgrupp UNiT18...



Ridning har det blivit några ggr i Långhundra hos Johanna och Alex!
Där har det också blivit många roliga dagar och kvällar, bäst är nog Johannas frukostar med blåbärsscones :)

En riktig kräftskiva hos Andreas med sånghäften, hattar och för mycket snaps!

Samme kock, denna gången i Sundsvall i oktober. Jag, Per, Andreas, Lotta och Maria åkte iväg på en minisemester, lånade huset i Haga och åt brutalt god mat, drack liter av vin och bjöd in några Sundsvallsvänner på årets trevligaste middag! Den slutade med Whitney Houston och sangria kl.04 och på lördagen var det ett trött gäng som såg Timrå vinna mot Linköping...


En lyckad helg i oktober lurade jag och Lottie iväg dessa 10 brudar på lite äventyr i Örebro. Det var uppdrag på vägen dit och sen relax på badet i några timmar innan en högljudd företagar-fest! 
Många skratt, ännu fler brudar och mycket raj-raj!

Jag behövde en pause i allt och hittade en billig biljett till LA där jag tillbringade två veckor med att inte göra så speciellt mycket mer än hänga med Gino och Frida, dricka Starbucks och promenera på stranden!

(just ja, jag var ett bi på Halloween också, i den lilla blyga, oskuldsfulla staden Las Vegas!)

Underbara Venice Beach gav mig ny energi och satte några tankar på plats!

Mera fest när jag kom hem från USA, Lisa önskade Hypnotiq och jag fixade!
Detta var kvällen när jag visade upp mitt senaste stunt-trick och ovetandes provocerade en vän.

Tess, som haft en jobbig höst (kram!) har jag haft äran att träffa hela 4 ggr på 3 mån!
Nu är snart hennes avslitna hälsena läkt och då får hon spela boll och jobba hårt igen!

Det här gänget körde reunion och gick på BSB den 4/12 i Hovet. 


Back to the good old days med popkonsert och kärleksballader!

Sen kom julfesten för T14 då Anders fick sig en egen presentation :) En kväll jag sent ska glömma eftersom den aldrig tog slut och när den väl tog slut var det varma mackor i Lisa's kök och mera skratt!

Det var skumpa på toaletten med dessa två maneaters...

...och festkommittén fick avsluta året på bästa sätt - med en liten dans :)
"Följ dina drömmar - det är ditt liv"
Vi har ännu ett år tillsammans och ingen dag med dessa tjejer är den andra lik!


Lotta & Mary kom hem från Thailand som årets pepparkakor! Lagom till min glöggkväll där det var varannan hotshot och mycket fyndiga julklappar :)


Julafton hos kusinerna, med syskon och farfar!
Jag hade inte sett släkten sen i somras, men vi tar alltid vid där vi slutade och så lite fest på det!

Merry Chris    tmas!

Juldagen i Sundsvall!

Snö, snö, snö har det kommit massor av i jul och här är en som njuter varje gång han får gå ut!

Fia och jag har haft så många roliga dagar/kvällar/nätter under 2009, jag fick ett USB minne i julklapp, fullt av bilder på saker vi gjort tillsammans!

Det är så kul att vi kan ses ofta, det dröjde några år men nu börjar det ordna upp sig :)
Ser fram emot alla timmar av skratt med dig under 2010♥

PUSS på er alla!!!

Jag hoppas att ni alla avslutade 2009 på bästa sätt och tänker göra 2010 till ett ännu bättre år!
För hur det än är kan man inte sitta och vänta på att bra saker ska hända bara för att det är ett nytt år. Vi måste göra jobbet själva :) det kommer bli kul, vi har ingen aning om var detta året slutar! 
(men låt oss hoppas att Tiger Woods får smaka på sin egen medicin!)






2 kommentarer:

Fia sa...

Chris du är det bästa jag har!!!
FRAMTIDEN väntar med nya UPPDRAG!

Puss älskling du är bäst!!!

carola sa...

Otroligt fin sammafattning av ditt gågna år! Herregud människa, hur har du hunnit med allt!

See ya soonish!